  • 331. Data: 2006-06-14 09:05:12
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Krzysztof Wolny <ka.wu_o_el_en_y@gie_em_a_i_el.ce_o_em>

    witek napisał(a):

    (...)
    > uprawnien do tego pliku nie dal ci zadnych,

    to go nawet nie odczyta se z karty :-D

    Krzysztof Wolny

    [ http://rtfm.bsdzine.org ][ http://tiny.pl/g776 ]

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych ludzi ?

  • 332. Data: 2006-06-14 09:12:55
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0606121542340.3436@athlon>,

    > Ale Jarek właśnie wsadza minę pt. "dozwolony użytek".
    > Tak, mam umiarkowaną pewność co do legalnosci zrobienia sobie
    > z posiadanej (legalnie) płyty CD/DVD "wyciągu" mp3 celem słuchania
    > na discmanie. Ale tak przez skórę czuję że wolno ;)

    A dlaczego tylko umiarkowaną? Bo napisali na płycie, że kopiowanie bez
    upoważnienia wzbronione? ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 333. Data: 2006-06-14 09:27:08
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <f...@4...com>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> wrote:

    > A co jeszcze potrzebne?

    Dokładnie w ustawie jest efekt "działalności twórczej o indywidualnym
    charakterze".
    MSZ powyższe oznacza, że indywidualny charakter ma mieć działalność,
    która musi być przy tym twórcza. I zrobienie zdjęcia legitymacyjnego
    nijak tych warunków nie spełnia, nieżależnie od tego, jak indywidualnie
    fotograf ustawi światła czy ostrość. Bo to równie twórcze jest jak
    ugotowanie makaronu.

  • 334. Data: 2006-06-14 09:44:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006 18:10:27 +0200, Piotr Kubiak

    >Względem tego, co stwierdziłem tu <e6kfsf$17qm$1@news2.ipartners.pl>.

    A w jakim języku to pisałeś? Polskim, czy prawniczym?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/

  • 335. Data: 2006-06-14 10:40:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 14 Jun 2006 11:27:08 +0200, Jarek Spirydowicz
    <j...@k...szczecin.pl> wrote:

> [...]
    >nijak tych warunków nie spełnia, nieżależnie od tego, jak indywidualnie
    >fotograf ustawi światła czy ostrość. Bo to równie twórcze jest jak

    Wyjasnij zatem, co w takim razie jest 'twórcze' w innych rodzajach
    fotografii?

  • 336. Data: 2006-06-14 10:47:53
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

    > fotograf ustawi światła czy ostrość. Bo to równie twórcze jest jak
    > ugotowanie makaronu.

    Dlatego zdjęcia legitymacyjne nie są przedmiotem ochrony praw
    autorskich. Fotograf móglyb (bpewnei bezskutecznie) próbować
    chronić swoje zdjęcie z bezpodstawnego wzbogacenia.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 337. Data: 2006-06-14 12:45:07
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <3...@4...com>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> wrote:

    > Wyjasnij zatem, co w takim razie jest 'twórcze' w innych rodzajach
    > fotografii?

    Ogólnie? Nie da się. Trzeba każdy przypadek indywidualnie, nawet nie
    rodzaj.
    Ze zdjęciami legitymacyjnymi jest inaczej, bo tu mamy grupę, która daje
    się w miarę dokładnie zdefiniować. Myślę, że tak samo ochronie nie będą
    podlegały fotki aut robione przez agentów ubezpieczeniowych, a może
    także np. grupowe zdjęcia weselne...

  • 338. Data: 2006-06-14 12:46:34
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    > nijak tych warunków nie spełnia, nieżależnie od tego, jak indywidualnie
    > fotograf ustawi światła czy ostrość. Bo to równie twórcze jest jak

    W takim razie robienie zdjęcia aparatem ustawionym na auto też nie jest
    działalnością twórczą.
    To jest po prostu pstrykanie.

  • 339. Data: 2006-06-14 12:47:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Arek arkadoo wrote:
    > Fotograf móglyb (bpewnei bezskutecznie) próbować
    > chronić swoje zdjęcie z bezpodstawnego wzbogacenia.

    z czego?

  • 340. Data: 2006-06-14 13:00:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote: