  • 231. Data: 2006-06-08 18:17:18
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tak. Ale odbitek (dla siebie) może zrobić nawet milion.
    Ale to on robił to zdjęcie!

  • 232. Data: 2006-06-08 18:24:52
    Od: Jacek Karczmarczyk <j...@b...pl>

    witek napisał(a):

    > natężenie światła, jego barwę, odległość od modela, ilośc zródeł światła
    > też?
    > Przepisy co najwyżej określają położenia modela i barwę tła a i to
    > strasznie nieprecyzyjnie.

    Kostkę brukową też moge zrobić czerwoną i zieloną, mogę ją zrobić
    młotkiem, dłutem albo ręcyma oraz w kształcie kwadratu albo trapezu.
    Tylko co z tego?

    --
    Jacek Karczmarczyk
    "Podoba mi sie to, co panowie mowia, ze sie podoba..." / Rejs

    [ http://larch.nazwa.pl ]

  • 233. Data: 2006-06-08 18:29:09
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w
    > wiadomości news:e69naq$1jfl$1@news2.ipartners.pl

    > Wywieszony cennik ..

    Który w razie wątpliwości ofertą nie jest.

    > A i to nie na pewno, gdyż regulamin wewnętrzny nie może
    > być niezgodny z przepisami wyższego rzędu.

    Toż właśnie o nie pytam.

    > Co więcej taki zapis, w takiej sytuacji, nie ma mocy prawnej..
    > Hint: UOKiK, "klauzule niedozwolone"

    Zdaje się że takowe będą nieważne dopiero jak SOKiK tak zdecyduje.

    > Laboludek *z* *biedą* mógł się zasłaniać regulaminem,
    > a w zasadzie powinien (i to podajac podstawe prawną)
    > zasłaniać się odpowiednimi ustawami.. Które zresztą,
    > jako że to zdjęcie do DO(nie unikalne itd) nie
    > podlega.

    W tym przypadku sprawa jasna, PA nie działa, ale nietrudno wyobrazić
    sobie zdjęcie będące utworem w rozumieniu PA i interesuje mnie czy wtedy
    zakład może odmówić.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 234. Data: 2006-06-08 18:30:10
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e69p2d$i2s$1@inews.gazeta.pl

    > Zakład nie musiał też mu zrobić odbitek.

    Musial. Cennik stanowiący oferte w mysl KH. Potwierdzona
    (tu byl blad zleceniobiorcy) pisemnie odmowa dala by mu
    dosc ciekawe mozliwosci :)

    > zdjęcie do paszportu wykonane w zakładzie fotograficznym nosi
    > znamiona indywidualnosci.

    NIE nosi. Zakladajac postepowanie w/g algorytmu (a ten jest
    scisle okreslony ustawowo), to dokladnie takie samo zdjecie
    "zrobi sie", gdy ktos wejdzie do pudelka/automatu, w ktorym
    bedzie zacznaczenie kierunku zwrocenia glowy, punktu na
    ktory ma byc skierowany wzrok. Tak więc zdjecie paszportowe,
    do DO, NIE spelnia znamion indywidualnosci. I to akurat NIE
    podlega moim zdaniem dyskusji. Jestem silnie przekonany, na
    granicy pewnosci, ze takie samo stanowisko zajałby każdy
    sąd.

    NIE dyskutujemy tu o przypadku gdyby ktos zamowil 5000 szt.
    odbitek sciagnietych z sieci prac jakiegos fotografa (by
    łątwiej było, rozpoznawalnego, np Horowitza), gdzie sprawa
    podejrzenia naruszenia praw autorskich/majątkowych byłaby
    oczywista i uzasadniona.

    > I to ma być argument?

    To NIE jest argument, to jest ilustracja absurdalnosci
    postepowania laboludka. Ponadto zwracam uwage że istnieje
    coś takiego jak "common sense", przyjęte normy wspolzycia
    spolecznego postępowania itp - co jest uwzgledniane w
    prawie oraz orzecznictwie sądowym.

    > :)

    To bynamniej nie jest smieszne, ze ludzie nie znaja praw im
    przyslugujacych. Oraz ze inni nie potrafia praw(a) zrozumiec.

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 235. Data: 2006-06-08 18:33:23
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-08 20:12, witek wrote:

    > Ale nie oznacza też, że nie tworzy.

    probatio incumbit ei, qui dicit, non ei, qui negat :-)

    W sądzie to Ty będziesz musiał wykazać, że jest to utwór, a nie
    przeciwnik, że nie jest to utwór.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 236. Data: 2006-06-08 18:35:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Ale nie oznacza też, że nie tworzy.

    Ależ tworzy - każdy rzemieślnik cos tworzy. Dziełem fotografa są zdjęcia,
    dziełem szewca buty. I zarówno zdjęcia jak i buty mogą być utworami w sensie
    prawa autorskiego. Mogą, ale nie każde są.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 237. Data: 2006-06-08 18:39:12
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Toż właśnie o nie pytam.

    Już mam, 385(3) 8) kc.

  • 238. Data: 2006-06-08 18:40:37
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > natężenie światła, jego barwę, odległość od modela, ilośc zródeł światła
    > też?
    > Przepisy co najwyżej określają położenia modela i barwę tła a i to
    > strasznie nieprecyzyjnie.

    Na podobnej zasadzie brukarz wytwarzający ręcznie kostkę brukową (nie wiem,
    czy teraz jeszcze ktoś coś takiego robi, ale kilkadziesiąt lat temu tak
    właśnie kostka brukowa powstawała) też decyduje o doborze młotka oraz kącie
    i sile uderzenia. To, że wykonawca podejmuje pewne decyzje mające wpływ na
    ostateczną postać wyrobu nie oznacza jeszcze, że wyrób ten będzie dziełem w
    rozumieniu prawa autorskiego.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 239. Data: 2006-06-08 18:43:41
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

    > Musial. Cennik stanowiący oferte w mysl KH. Potwierdzona
    > (tu byl blad zleceniobiorcy) pisemnie odmowa dala by mu
    > dosc ciekawe mozliwosci :)

    Nie musiał. To już przerabiane było.

> [...]
    > podlega moim zdaniem dyskusji. Jestem silnie przekonany, na
    > granicy pewnosci, ze takie samo stanowisko zajałby każdy

    No cóż. Twój wybór.

> [...]
    > łątwiej było, rozpoznawalnego, np Horowitza), gdzie sprawa
    > podejrzenia naruszenia praw autorskich/majątkowych byłaby

    Czym sie różni 1 sztuka od 5 tyś?

  • 240. Data: 2006-06-08 18:45:19
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Przemysław Płaskowicki wrote:

    > W sądzie to Ty będziesz musiał wykazać, że jest to utwór, a nie
    > przeciwnik, że nie jest to utwór.

    I uważasz, że to będzie trudne?
    Wystarczy, że ci fotograf pokaże wykonywane przez niego zdjęcia do
    legitymacji i wytłumaczy, że każdy jest inne, bo dopasowane do
    indywidualnej osoby portretowanej.