  • Data: 2006-06-07 22:21:37
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-06-07 23:30, witek wrote:

    > W przypadku sporu w sądzie po prostu przegrasz z definicji, bo nikt nie
    > zarzuci fotografowi, że wykonane przez niego zdjęcie nie jest przejawem
    > pracy artystycznej.

    Nie każde. Chociażby wykonane przez fotografa (czy kogokolwiek innego)
    zdjęcie (w celu reprodukcji) obrazu.

    Prywatnie i na marginesie wydaje mi się, że problemem tej dyskusji jest
    w dużej mierze fakt, że dla mnie (i być może dla kilku jeszcze osób)
    fotograf (taki od zdjęć legitymacyjnych i obsługi uroczystości
    rodzinnych) to zwykły rzemieślnik i musi się raczej mocno wysilić, żeby
    to co robi było utworem, zaś wedle Ciebie fotograf z zasady jest twórcą
    i musi się mocno wysilić, żeby jego dzieło nie było utworem w rozumieniu
    ustawy.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,