  • Data: 2006-06-07 21:30:43
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    maciek wrote:

> [...]
    > niepowtarzalnego dziela sztuki i tudziez swej pieknej facjaty zapragnalem
    > powielac go w milionach egzemplarzy w wielu labach wiec wystapilem o
    > sprzedaz rzekomych bo tu mam inne zdanie w temacie praw autorskich do tego
    > zdjecia.
    > Do kogo mam sie zwrocic, do pana Gienka ktory nie odroznia przyslony od
    > zaslony i byc moze aparatu z zyciu w rekach nie trzymal czy moze Lolka ktore
    > zdjecie wykonal? Czyli kto wedlug ciebie jest w posiadaniu praw autorskich
    > do tego zdjecia, sytucja jak sam przyznasz typowa dla kazdego sieciowego

    Fotolab, bo zezowaty Lolek pracuje tam i wykonuje to w ramach obowiązków
    służbowych i o prawach majątkowych do tego zdjęcia może sobie tylko
    pomarzyć.

    Autorem zdjecia jest Zezowaty Lolek i niestety tego nie zmienisz.

    > podaj podstawe z ktorej wynika ze kazde zdjecie podpada pod ustawe bo jak
    > rozumiem to implikujesz.

    Każde wykonane zdjęcie jest przejawem w jakimś tam stopniu twórczości
    artystycznej. A na pewno jeśli zdjęcie zostało wykonane w profesjonalnej
    pracowni fotograficznej.
    Spierac to my się możemy jak wejdziesz do jakiej budki robiącej zdjęcia,
    ale nie do zakładu fotograficznego.
    W przypadku sporu w sądzie po prostu przegrasz z definicji, bo nikt nie
    zarzuci fotografowi, że wykonane przez niego zdjęcie nie jest przejawem
    pracy artystycznej.