    From: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Date: Fri, 13 Aug 2010 17:04:14 +0200

    On 08/13/2010 03:52 PM, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Problem tu jest trochę bardziej złożony, bo email jako samodzielny jest
    > anonimowy, ale też jednoznaczny. Trochę wysiłku w sieci i możesz znaleść
    > taką osobę w różnych bazach już zgłoszonych do giodo np na NK czy GG czy
    > innych usługach i poznać konkretne dane mając tylko email.

    Email nie jest jednoznaczny.
    Może być, ale z definicji nie jest (adres może być aliasem, z konta może
    korzystać więcej osób, może należeć do firmy/urzędu, itp).

    Tak samo adres sam w sobie nie jest jednoznaczny.
    Może być, ale z definicji nie jest (bo może pod nim mieszkać kilka osób).

    W ustawie jest natomiast napisane, że "informacji nie uważa się za
    umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to
    nadmiernych kosztów, czasu lub działań".
    Oczywiście nie ma definicji pojęcia "nadmierny", ale gdy kilka lat temu
    rozmawiałem z GIODO na ten temat, jednoznacznie powiedziano mi, że adres
    email nie może być traktowany jako dane osobowe, chyba że występuje
    razem z innymi danymi, które pozwalają łatwo określić tożsamość danej osoby.

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+