  • 31. Data: 2002-03-11 15:59:39
    Temat: Re: Czy to zgodne z prawem? Kopiowanie tekstów z grup dyskusyjnych na strone www.
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Zwracam uwage na slowo *aktualne*. Przechowywanie w *archiwum* dostepnym
    online nie bedzie rozpowszechnieniem aktualnych np. wypowiedzi. Art 25 m.in.
    przewiduje mozliwosc rozpowszechniania w celach informacyjnych w prasie,
    radiu i telewizji:
    juz rozpowszechnione:
    a) sprawozdania o *aktualnych* wydarzeniach,
    b) *aktualne* artykuły i wypowiedzi na tematy polityczne, gospodarcze i
    społeczne [Podkreslenie moje VaG]
    Uwazna, dalsza lektura przepisow doprowadzi nas jednak do informacji, ze za
    korzystanie z utworów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b) i c)
    (przytoczone wyzej z podkresleniami), twórcy przysługuje prawo do
    wynagrodzenia....

    proponuje lekture artykulu:
    http://www.vagla.pl/skrypts/prosta_informacja.htm

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 32. Data: 2002-03-11 19:22:47
    Od: "Paweł S" <p...@g...pl>

> [...]
    > korzystanie z utworów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b) i c)
    > (przytoczone wyzej z podkresleniami), twórcy przysługuje prawo do

    Hmm nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Tu chodzi o teksty, które są
    dostępne dla wszystkich ludzi. To jest forum wymiany, i nie wiem po co tu to
    wszystko komplikować. Zresztą tu chodzi tylko i wyłącznie o krótkie
    tekściki. Co do tego linka, który pan przytoczył to całkowicie się z tym
    zgadzam. Ale tam mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją - z
    wykorzystaniem tekstów z ogólnodostępnej prasy itd..

    Pozdrawiam Paweł S.

  • 33. Data: 2002-03-11 19:34:49
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Paweł S" wrote:

    > m.in.
    > za
    >
    > Hmm nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
    Chodzi o to zebys zaczal mysles
    i uprawial swoja tworczosc a nie usilowal darmowo wykorzystywac cudze
    teksty.

    Tu chodzi o teksty, które są
    > dostępne dla wszystkich ludzi.
    Nie sa.

    To jest forum wymiany, i nie wiem po co tu to
    > wszystko komplikować.
    Usenet to jest system usenet, a co usilujesz kopiowac z usenetu na swoja
    strone www podl;ega oczywiscie maksymalnej, ustawowo dopuszczalnej
    ochronie prawa autorskiego i wymaga zgody zainteresowanego autora.

    Zresztą tu chodzi tylko i wyłącznie o krótkie
    > tekściki.

    Tworczosci nie mierzy sie na metry.
    Za krotkie utwory poetyckie mozna rowniez otrzymac nobla.

    Co do tego linka, który pan przytoczył to całkowicie się z tym
    > zgadzam. Ale tam mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją - z
    > wykorzystaniem tekstów z ogólnodostępnej prasy itd..
    Nie.
    Usenet nie jest prasa. Usenet to system rozpowszechniania informacji w
    internecie wedlug definicji systemu usene

    Proponuje przez analogie uznac, ze strony www mozna kopiowac i uzywac
    jako swoje.
    W koncu wiekszosc zawiera krotkie teksty.

    Balagan z usenetem rozpoczal sie od autorow FAQ.
    Autorow ktorzy zbierali odpowiedzi z grupy i je redagowali w formie
    pojedynczego wydawnictwa, chronionego prawem autorskim, wysylanym na
    grupe.
    Nastepnie usenet FAQ w formie www i na stronie www.

    Obecnie coraz wiecej osob sklania sie ku opinii ze autor FAQ powinien go
    sam napisac, a cytaty przywolywac jedynie za zgoda autorow cytatow.

    Usenet nie dorobil sie pozycji handlowej jak strony www z klikaniem i
    reklamami
    i wielu autorow stron www ciagle mysli, ze najlepiej cos tam poszukac na
    usenecie, pokombinowac
    i uznac swoje autorstwo.
    A nastepnie robic na tym kase.

    Jezeli ktos sobie mysli ze tam mozna robic w trabe autorow to niestety
    przypomina to kradzieze w hipermarkecie.
    "przeciez kradziez batona za 1 zl to nie kradziez"
    a 100 batonow po 1 zl, takze nie, a 1000 x 1 zl, absolutnie.
    Przeciez te batony sa takie male i takie tanie, a hipermarket taki
    bogaty.

  • 34. Data: 2002-03-11 21:14:14
    Od: Stowarzyszenie Twórców Internetowych <b...@s...org.pl>

    Dnia 2002-03-11 22:15, Użytkownik Beerman napisał:
    [..]
    > Ja rowniez i zycze kolejnych chorych wizji po ktorych powstaja kolejne
    > puste organizacje rzekomo dbajace o dobro tworcow.

    Powtórzysz te słowa w sądzie, czy nie bierzesz za nie odpowiedzialności?

    Arek

  • 35. Data: 2002-03-11 21:15:40
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Mon, 11 Mar 2002 13:10:54 +0100, Stowarzyszenie Twórców
    Internetowych <b...@s...org.pl> wrote:

    >Bzdura wierutna!

    Ciekawey punkt widzenia.

    >Bzdura wierutna!

    Niezwykle ciekawe. Po czym to wnosisz ?

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \_____ b...@g...org ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \___ http://www.divx.com.pl ___/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \_ http://www.grudziadz.org _/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 36. Data: 2002-03-11 21:26:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Sun, 10 Mar 2002 16:37:32 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> napisałbył:

    >Tak, ale to dotyczy wypowiedzi postaci powszechnie znanych w ramach ich
    >obowiązków zawodowych.

    Dziwne. Nie wierzę. To jak aktorka powie ,,wychodzę za X'' i pismo o
    aktorkach napisze: ,,Wychodzę za X'' powiedziała Z, słynna gwiazda. to
    będzie nielegalne? No nie powiedziała tego w ramach obowiązków
    zawodowych?

    A, ale była znana. A jak powie to publicznie Leokadia Nocnik, aktora z
    teatru Papucie z Wólki Niewielkiej, to czasopismo ,,Wieści z Wólki''
    nie może tego napisać?

    >A nie każdy kto pisze na Usenet takową jest (nawet
    >biorąc pod uwagę tylko tutejszy światek).

    Acha, czyli Ciebie można cytować, Eksperta można, ale np. Jasia
    Kowalskiego nie? Dziwne...

    Wypowiedź to wypowiedź...

    >Poza tym - jedno zdanie, owszem,
    >przytoczyć można, w ramach cytatu (z podaniem źródła), zgodnie z art. 29
    >Ustawy. Myślałem że przedpiscy chodzi o dłuższą wypowiedź.

    Raczej chodzi tutaj o publikację ,,Złotych myśli'' ludzi takich jak
    Bonik Kujany czyli Naba Baga, EksPierd oraz np. Ja :-)

    >Możesz, ale to zależy od kontekstu.

    Ty tak zawsze o tych cytatach wspominasz, ale jakoś nie wiem, jak to
    badać. Część Twojej wypowiedzi mogę zamiescić, a część nie? A przecież
    mogę napisać to samo, co ty powiedziałeś, ale własnymi słowami, tylko
    dołączyć informację -- Bibliografia: 1) Gwidon S. Tego mi prawo nie
    zabrania...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 37. Data: 2002-03-12 00:18:12
    Od: "rolek" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > W ustawach nie ma paragrafów - są w rozporządzeniach

    a jaka jest systematyka kodeksow? i co to sa kodeksy?
    Rolek

  • 38. Data: 2002-03-12 09:26:45
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Kolejny który nie wie co zrobić z wolnym czasem...........
    Lepiej wymyślaj kolejny geszeft bo z Ministerstwa i tak nie otrzymasz
    zezwolenia.
    Pozdrawiam
    Cudny

  • 39. Data: 2002-03-12 10:31:13
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Mon, 11 Mar 2002 22:14:14 +0100, Stowarzyszenie Twórców
    Internetowych <b...@s...org.pl> wrote:

    >Dnia 2002-03-11 22:15, Użytkownik Beerman napisał:
    >[..]
    >
    >Powtórzysz te słowa w sądzie, czy nie bierzesz za nie odpowiedzialności?

    Znowu straszysz sadem czlowieku ? To jest jakas mania, fobia czy
    oznaka paranoi bo sam juz nie wiem. A za swoje slowa zawsze biore
    odpowiedzialnosc, gdyz STI moze (przynajmniej na razie) dzialac
    jedynie rzekomo w intresie srodowiska tworczego nie posiadajac zadnego
    mandatu prawnego do tego typu dzialan. I szczerze watpie zeby po jego
    uzyskaniu cokolwiek w tej kwestii sie zmienilo.

  • 40. Data: 2002-03-12 10:38:26
    Od: Stowarzyszenie Twórców Internetowych <b...@s...org.pl>

    Dnia 2002-03-12 11:31, Użytkownik Beerman napisał:
    > Znowu straszysz sadem czlowieku ?

    Że co robię!? STRASZĘ ?? Czyżbyś się bał werdyktu sądu?

> [...]
    > mandatu prawnego do tego typu dzialan. I szczerze watpie zeby po jego
    > uzyskaniu cokolwiek w tej kwestii sie zmienilo.

    W takim razie poproszę więc o Twoje dane, jeśli nie chcesz tutaj
    to na b...@s...org.pl.
    Sprawę prawdziwości Twoich wypowiedzi rozstrzygniemy w sądzie.

    Arek