  • 41. Data: 2002-03-12 10:54:36
    Temat: Re: Czy to zgodne z prawem? Kopiowanie tekstów z grup dyskusyjnych na strone www.
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Hmm nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Tu chodzi o teksty, które są
    > dostępne dla wszystkich ludzi. To jest forum wymiany, i nie wiem po co tu
    > wszystko komplikować. Zresztą tu chodzi tylko i wyłącznie o krótkie
    > tekściki.

    art 1 ust. 1 pr. aut: Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw
    działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek
    postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    Jak widac ustawowa definicja przedmiotu ochrony prawa autorskiego nie jest
    uzalezniona od dlugosci, ani od dostepnosci...

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 42. Data: 2002-03-12 10:56:40
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Dziwne. Nie wierzę. To jak aktorka powie ,,wychodzę za X'' i pismo o
    > aktorkach napisze: ,,Wychodzę za X'' powiedziała Z, słynna gwiazda. to
    > będzie nielegalne? No nie powiedziała tego w ramach obowiązków
    > zawodowych?

    hehe :) sorry nie moglem sie powstrzymac - wyobrazilem sobie obowiazek
    zawodowy aktorki... no nic.
    Istnieje cos takiego jak prawo cytatu i w tym watku byly przytoczone juz
    zrodla gdzie nalezy szukac rozwiazan ustawowych.

  • 43. Data: 2002-03-12 11:01:54
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2002 11:38:26 +0100, Stowarzyszenie Twórców
    Internetowych <b...@s...org.pl> wrote:

    >W takim razie poproszę więc o Twoje dane, jeśli nie chcesz tutaj
    >to na b...@s...org.pl.
    >Sprawę prawdziwości Twoich wypowiedzi rozstrzygniemy w sądzie.

    Heh, ja mam choc odrobine zdrowego rozsadku zeby nie latac z byle czym
    do zapchanego pod czubek nosa sadu.
    Pozatym w jakim przedmiocie sad mialby rozstrzygac ? W sumie bylby
    niezly smiech na sali, ale ja znam znacznie ciekawsze zajecia niz
    latac po sadach z powodztwa pieniacza.
    A co straszenia....swego czasu miales nieprzyjamna sprawe z pewnym
    panem, ktory, jak cytujesz na swojej stronie " Chelpil sie naslaniem
    na moja firme kontroli ze UKSu, ZUSu i innych". Czyzbys bal sie
    rozstrzygniecia organow kontrolnych powyzszych instytucji ?
    Radzilbym zasiegnac lektury z zakresu etyki prawnej (nie prawniczej)
    przed propozycja wytoczenia komukolwiek powodztwa w dowolnym
    przedmiocies prawy. Moze sie okazac ze trafisz kiedys na sedziego
    "teoretyka" i dostaniesz na sali od niego ciekawa leckje pogladowa.

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \_____ b...@g...org ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \___ http://www.divx.com.pl ___/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \_ http://www.grudziadz.org _/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 44. Data: 2002-03-12 11:32:21
    Temat: Pozew
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > W takim razie poproszę więc o Twoje dane, jeśli nie chcesz tutaj
    > to na b...@s...org.pl.
    > Sprawę prawdziwości Twoich wypowiedzi rozstrzygniemy w sądzie.

    Szanowny Pani Arnoldzie
    Podchodzi Pan do sprawy w dziwny nieco (dla mnie) sposob. Zaden potencjalny
    pozwany nie ma obowiazku podawac Panu swoich danych. Jednoczesnie jestem
    calym sercem za tym, by wytaczal Pan w swoim imieniu powodztwa w sprawach
    zwiazanych z internetem przed polskimi sadami. Powody, dla ktorych tak jest
    podalem w poscie:
    Obiecuje, ze kazda taka sprawe bede uwaznie sledzil i opisywal na lamach
    serwisu VaGla.pl Prawo i Internet, o ile nie zostanie odrzucona przez sad
    bez rozstrzygania. Wierze rowniez, iz jest Pan w stanie wykazac w pozwie
    (jak sadze mowa jest o procesie cywilnym, skoro pisze Pan ze
    "rozstrzygniemy") jakie prawa podmiotowe nalezne Panu zostaly naruszone.
    Prosze o przeslanie mi Pana pozwu, gdy bedzie on juz gotowy (jesli n9ie
    bedzie to dla Pana klopot).
    Byc moze pewna wskazowka przy konstruowaniu ww. dokumentu bedzie dla Pana
    Orzeczenie Sadu Najwyzszego: "Przy ocenie naruszenia czci nalezy miec na
    uwadze nie tylko subiektywne odczucia osoby zadajacej ochrony prawnej, ale
    takze obiektywna reakcje w opini spoleczenstwa. Nie mozna tez przy tej
    ocenie ograniczac sie do analizy pewnego zwrotu w abstrakcji, ale wykadac go
    na tle calej wypowiedzi." (Wyrok SN z 16 stycznia 1976 roku II CR 692/75
    OSNC 1976/11/251 z uzasadnieniem). Byc moze uzna Pan, ze w swietle
    przytoczonego wyroku nie warto pozywac autora postu na ktory Pan zareagowal,
    a wezmie sie Pan raczej za inne wypowiedzi, ktore w zdecydowanie wiekszym
    stopniu moga godzic w Panskie dobra osobiste (sporo takich widzialem na
    usenecie juz).
    Zapewne zainteresuje Pana opracowanie tematu udostepnione pod adresem:
    http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm
    Wierze ze Panska determinacja i chec ochrony swoich uprawnien przyczyni sie
    do rozwoju nauki prawa w Polsce. I prosze w swoim imieniu - niech Pan pozywa
    w Imie Boze, a nie pisze tylko o tym, ze to sie stanie.

    Z wyrazami uznania dla licznych inicjatyw podejmowanych przez Pana

  • 45. Data: 2002-03-12 12:48:11
    Od: Stowarzyszenie Twórców Internetowych <b...@s...org.pl>

    Dnia 2002-03-12 12:01, Użytkownik Beerman napisał:
    > Heh, ja mam choc odrobine zdrowego rozsadku zeby nie latac
    > z byle czym do zapchanego pod czubek nosa sadu. [..]

    To Twoja ocena, moja jest inna.
    Dlatego ponawiam swoją prośbę o Twoje dane zgodnie z Twoją deklaracją,
    że bierzesz odpowiedzialność za swoje słowa.
    No chyba, że ta Twoja deklaracja jest nic nie warta?

    [..]
    > na moja firme kontroli ze UKSu, ZUSu i innych". Czyzbys bal sie
    > rozstrzygniecia organow kontrolnych powyzszych instytucji ?

    Te organy nic nie rozstrzygają, a ich obecność przeszkadza w
    działalności firmy.

> [...]
    > przedmiocies prawy. Moze sie okazac ze trafisz kiedys na sedziego
    > "teoretyka" i dostaniesz na sali od niego ciekawa leckje pogladowa.

    Jestem łasy na lekcje poglądowe.
    Co z Twoimi danymi? Krótko i na temat - podajesz je czy też zostajesz
    anonimiem unikającym odpowiedzialności za swoje słowa ?

    Arek

  • 46. Data: 2002-03-12 13:11:21
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2002 13:48:11 +0100, Stowarzyszenie Twórców

    >Te organy nic nie rozstrzygają, a ich obecność przeszkadza w
    >działalności firmy.

    Maja prawo prowadzic kontrole podmiotow gospodarczych, a to ze
    przeszkadzaja dzialnosci to juz nie moje zmartwienie :P

    >Co z Twoimi danymi? Krótko i na temat - podajesz je czy też zostajesz
    >anonimiem unikającym odpowiedzialności za swoje słowa ?

    Zostaje anonimem nie unikajacym odpowiedzialnosci :) Danych swoich nie
    podam, bo nie mam ani obowiazku ani tym bardziej checi, gdyz nie wiem
    do czego mozesz je wykorzystac. Jesli uwazasz ze naruszylem w
    jakikolwiek sposob twoje prawo, to droga wolna. Skladaj pozwy,
    doniesienia i co jeszcze chcesz, bede nastepny w niemalejacej kolejce
    :>

    PS. A z kim ja w ogole rozmawiam, bo chyba (jak zwykle) pomieszaly Ci
    sie pola Full Name i Organization. Byles juz Asteciem S.A, Elita.pl
    teraz jestes Stowarzyszeniem Twórców Internetowych.

  • 47. Data: 2002-03-12 15:15:01
    Od: Stowarzyszenie Twórców Internetowych <b...@s...org.pl>

    Dnia 2002-03-12 14:11, Użytkownik Beerman napisał:
    [..]
    > Danych swoich nie podam, bo nie mam ani obowiazku ani tym
    > bardziej checi
    [..]

    To chyba w pełni wyjaśnia z kim mamy do czynienia.

    Zdrówka
    Arek

  • 48. Data: 2002-03-12 15:32:20
    Od: Wyższe Stowarzyszenie Tfurcuf <l...@m...icpnet.pl>

    Idz do mamy niech ci pieluche zmieni!!

  • 49. Data: 2002-03-12 19:37:22
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2002 16:15:01 +0100, Stowarzyszenie Twórców
    Internetowych <b...@s...org.pl> wrote:

    >To chyba w pełni wyjaśnia z kim mamy do czynienia.

    No z kim ?

  • 50. Data: 2002-03-12 19:56:51
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 12 Mar 2002, rolek wrote:

    > a jaka jest systematyka kodeksow?

    Taka sama jak ustaw - bo to są ustawy przecież (por. np. art. 3, 71, 81,
    364 KC, gdzie słowo "ustawa" oznacza właśnie KC).

    > i co to sa kodeksy?

    Ustawy wyczerpująco regulujące pewną gałąż prawa.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.