    Subject: Re: Czy tak jest?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 22 Aug 2015 19:06:29 +0200

    W dniu 22-08-15 o 18:42, Tadeusz Franciszek Zielinski pisze:
    > Z pl.misc.kolej:

    > Igrek odpowiada:

    > Czy Igrek ma rację? Jeśli tak, to gdzie można znaleźć jakąś
    > dokładniejszą informację na ten temat? I jeśli tak rzeczywiście jest, to
    > czy zastosowanie takiego zastrzeżenia w umowie samo w sobie grozi
    > jakimiś konsekwencjami, czy też jedynie zastrzeżenie to nie ma mocy
    > prawnej, gdyby nastąpił jakiś spór?

    Rejestr niedozwolonych klauzul jest tu:
    https://uokik.gov.pl/download.php?id=835. Musisz zaciągać to od czasu do
    czasu, bo ów rejestr jest często zmieniany. Dochodzą nowe orzeczenia.

    Natomiast co do samej klauzuli. Nie widząc dokładnie umowy, to trudno mi
    jednoznacznie się wypowiadać, ale moim zdaniem Y może mieć rację.
    Należałoby się przyjrzeć pozycjom: 938, 1162, 1911, 2132 (szczególnie to
    chyba będzie miało zastosowanie), 2508, 5948.