    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <fjmmg4$7un$6@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
    <fjmpfs$phg$4@inews.gazeta.pl>
    <1mi9r55291so5$.10awgg9f61j95$.dlg@40tude.net>
    <fjmq5p$phg$6@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    Subject: Re: Czy sprzedawca ma prawo nie wpuscic do sklepu?
    Date: Wed, 12 Dec 2007 01:32:26 GMT

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:1xyam9qbd3f59.1f13ruif05880.dlg@40tude.net...

    > Ale nie komuchy mnie robily. Moze troche bardziej merytorycznie co?
    > Moze podasz przyklad gdzie jeszcze w Europie mozna spotkac takie kuriozum?
    > I jakie moze byc takiego przepisu uzasadnienie?

    Np. w UK, nie masz prawa odmowic sprzedazy towaru anie tym bardziej kogos
    nie wpuscic do sklepu! Bo bedziesz miec problemy z chocby jednego powodu:
    rasizm.
    Czy nadal sadzisz, ze to z epoki "komuchow"? Ja natomiast smiem twierdzic,
    ze jestes z epoki baranow wychowanych na popkornie i filmach kat. d made in
    holywud. Tyle, ze dam ci jedna rade: fim to film, zycie to zycie - pamietaj,
    ze film to rzrywka dla doroslych (dlatego za PRL-u pisalo na ekranie "film
    dla widzow doroslych" widac tobie zrobiono krzywde, ze nikt cie nie obronil
    przed niezrozumialymi dla ciebie sprawami) taka wymyslona bajka tyle, ze dla
    doroslych - rozumiesz? Tak wiec pamietaj: film=bajka takze oparty na faktach
    jest tylko i wylacznie bajka (wyrezyserowny przez kogos).

    > Skoro ja nie zmuszam nikogo do kupowania w moim sklepie, to dlaczego ktos
    > moze mnie zmusic, zebym mu cos sprzedal???

    Bo do tego sluzy sklep, nie wszystko co wydaje sie tobie jest twoje musi
    oznaczac, ze ty masz wszelkie do tego prawa, lacznie z selekcjia i
    wybiorczoscia.
    Jesli zakladasz sklep to GODZISZ sie na warunki jego dzialania w swietle
    prawa, inaczej bedziesz miec dziki wschod, i jak cie ktos obrabuje to
    pojdziesz na policjie a ta powie: "mozemy ale nie musimy" "my pana do
    naszych uslug nie zmuszamy, niech pan nas tez nie zmusza" - kapujesz teraz
    czy dalej masz problemy - to postaram sie znalesc jakis latwiejszy przyklad.

    > Dokladales mi sie do interesu, ze chcesz decydowac jak mam go prowadzic?

    Prawo reguluje jak masz prowadzic interes. Rozumiesz?