  • 11. Data: 2021-06-22 15:45:31
    Temat: Re: Czy rozdział SZACHÓW na męskie i kobiece to seksizm który powinien być JUŻ (prawnie) niedozwolony?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 15:41, J.F pisze:

    > Robercie, ale to znow chyba poziom "amatorski"

    Ależ oczywiście. Wejdź na stronę PZSS. Tam są protokoły z zawodów.
    Policz sobie odsetek kobiet. Na zawodach ostatnio przeze mnie
    sędziowanych na blisko 50 uczestników tej konkretnej konkurencji
    (karabin 100 metrów) strzelały 2 kobiety. Jedna ani jednym pociskiem nie
    trafiła w tarczę.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-06-22 15:56:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Jun 2021 15:45:31 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > sędziowanych na blisko 50 uczestników tej konkretnej konkurencji
    > (karabin 100 metrów) strzelały 2 kobiety. Jedna ani jednym pociskiem nie

    Pewnie podobne dysproporcje, w umiejętnościach i liczebności, są na
    zawodach tańca na rurze, tylko w druga stronę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-06-22 19:58:40
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-06-22 o 15:56, Olin pisze:

    > Pewnie podobne dysproporcje, w umiejętnościach i liczebności, są na
    > zawodach tańca na rurze, tylko w druga stronę.

    A protokoły z tych zawodów gdzie można obejrzeć?

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-06-22 20:22:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ma, nie tyle może prawność sensu stricte, lecz kondycja.
    Nie jesteś wyczerpany pracując umysłowo?
    Mózg zjada olbrzymie ilości energii.

    -----
    > Za mało prawdopodobne uważam, by sprawność fizyczna miała jakikolwiek wynik w
    szachach.

  • 15. Data: 2021-06-22 20:23:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiesz, co to jest statystyka?

    -----

  • 16. Data: 2021-06-22 20:24:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekaw jestem, czy w klasie Finn startują?

    -----

  • 17. Data: 2021-06-22 23:23:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 20:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ma, nie tyle może prawność sensu stricte, lecz kondycja.
    > Nie jesteś wyczerpany pracując umysłowo?
    > Mózg zjada olbrzymie ilości energii.

    Ciekawa teoria, ale z dupy wzięta. Większość dresów ma lepszą kondycję
    niż kujony. Czego nie można powiedzieć zwykle o ich IQ.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2021-06-23 01:47:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-22, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Hmm, to co, na poziomie mistrzowskim o wyniku decyduje gra, a na
    > niższym poziomie losowanie?

    Są zawody, zgłasza się 200 facetów i 10 babek. Szanse, że któraś wygra są
    takie sobie. Czysto statystycznie. Babki sobie myślą, męski sport,
    faktycznie mężczyźni sobie radzą lepiej, co nie musi być prawdą. I
    zamiast szachów zajmie się szydełkowaniem, mimo, że wolałaby szachy :)
    Zresztą to pewnie też sytuacja nie do końca komfortowa gdy gra się z
    samymi mężczyznami przy takim społecznym przekonaniu. Trzeba być dobrą i
    w siebie wierzyc, a to zwykle przychodzi później.

    A jak masz osobne zawody dla babek to większa szansa, że zgłosi się ich
    więcej (tym bardziej jeśli są jakieś limity miejsc) no bo skoro inne
    babki grają to dlaczego nie. Nawet jeśli mają wewnętrzne przekonanie, że
    faceci są lepsi, to jak zwyciężą w paru takich zawodach i zaczną się
    orientować jak to wyżej wygląda, to i pewność siebie rośnie i przykład
    innym babkom dają.

    Tak to przynajmniej rozumiem.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2021-06-23 11:01:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Jun 2021 19:58:40 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > A protokoły z tych zawodów gdzie można obejrzeć?

    Wcześniej czy później wypłyną ze skrzynki Dworczyka.

  • 20. Data: 2021-06-23 12:34:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Piszesz jak dres nieskażony nauką, a co tam dopiero szachami ;-)

    -----