eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy pracownik powinien zareagować na przestępstwo pracodawcy ? › Re: Czy pracownik powinien zareagować na przestępstwo pracodawcy
    From: "Tomek" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy pracownik powinien zareagować na przestępstwo pracodawcy
    Date: Sat, 11 Jun 2005 19:40:15 +0000 (UTC)

    > Wiesz, równie dobrze możesz doszukiwać się winy w naszych praprzodkach,
    > co tak niefortunnie się osiedlili w ten sposób, że co raz ktoś by chciał
    > nam dokopać. Ja bym tam sojuszników jakoś bardzo nie winił. Oni robili
    > to, co uważali za słuszne z ich punktu widzenia. Ja bym zresztą nie miał
    > naszemu rządowi wcale za złe, jakby podobnie postępował. Bo prawda jest
    > tak, że jak przyjdzie co do czego, to najlepiej jest liczyć na samego
    > siebie. Stosunkowo najmniejsza szansa doznania zawodu.

    To teraz mi wytłumacz taka kwestie. Jest sobie człowiek. Pracuje w niewielkiej
    firmie. Sam pisze że właściciel to ludzki pan. Zupełnie przypadkowo dowiedział
    sie że ten ludzko pan kogoś rżnie na kasę. Może US, może ZUS. A moze daje
    wziatkowe w magistracie żeby mieć zamówienia. I pojawia sie u niego (
    pracownika ) problem natury moralnej. Podpierdolić go czy nie. Nastawiony jest
    na zakapowanie i tłumaczy sobie to tak. Jeśli się ludzki pan wkopie to policja
    pierwsze co zrobi to zacznie go ( pracownika) przesłuchiwać na okoliczność. I
    co on wtedy biedny zrobi. Przecież wiedział coś czego nie powinien wiedzieć i
    do czego nie miał dostępu. I oczywiśćie w takiej sytuacji jak powie to go
    wsadzą na 50 lat. Ale jak go teraz zakapuje to będzie czysty bo zrobił dobrą
    robotę. Nie bierze pod uwagę że jak zakapuje to ludzkiego pana zamkną. Firma
    będzie nieczynna. 30 osób z nim włącznie bedzie musiało przejść na diete
    ekologiczną. Jakbym wiedział co to za firma to bym powiedział o tym innym
    pracownikom. Spuścili by mu bańki i byłoby jednego kabla mniej. A może chodzić
    o coś zupełnie innego. I pytający szuka informacji co się stanie jak
    podkabluje bo ma np. ochote na otworzenie takiego samego interesu i dawanie
    wziątkowego. Tylko nie wie czy w takiej sytuacji sie nie wyda że to on
    kablował. Ale bez względu na sytuację do zdarzenia pasuje taki opis. Skorpion
    prosi żabę żeby go przeprawiła na grzbiecie na drugą stronę rzeki. Żaba mówi
    mu że nie bo na pewno na środku przeprawy ją zabije. Skorpion na to że
    przecież wtedy zabije i siebie bo nie potrafi pływać. Żaba dała się przekonać.
    Na środku rzeki skorpion wbija w żabę kolec. Na ciche pytanie umierającej żaby
    "dlaczego" odpowiada " bo mam taki charakter". Pasuje do pytającego jak ulał.
    Tomek