    From: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy muszę wysyłać rozwiązanie umowy dwa razy?
    Date: Thu, 21 May 2009 15:25:44 +0200

    > 2) jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu
    > najmniej za trzy pełne okresy płatności pomimo uprzedzenia go na
    > piśmie
    > zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego i wyznaczenia dodatkowego,
    > miesięcznego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności,

    Ok, tak mniej wiecej jest zapisane w ustawie. Pytanie, czy nie moge
    sobie tego "nadpisac" w umowie (mam jeszcze jeden zapis, ze po jednym,
    pelnym okresie platnosci, moge wypowiedziec umowe)?

    > Czyli jeśli dobrze rozumuję mozna następnego nawet dnia po
    > wymagalności czynszu za dany miesiąc wysłać wezwanie, wyznaczyć termin
    > dodatkowy i czekać aż należności narosną do 3 miesięcy po czym
    > wypowiedzieć na koniec przyszłego miesiąca. Dobrze rozumuję?

    Nie strasz. Musze czekac trzy miesiace plus co najmniej jeden zmarnowac
    na wysylanie pism i czekanie na zwroty (wezwanie do zaplaty,
    wypowiedzenie), zeby zerwac umowe z panem, ktory siedzi w "lochach"
    ((c)2009 pani-z-policji), nie wyjdzie z nich przez dluzszy czas i nie
    zobacze od niego ani zlotowki? Troche nieciekawie, bo przez ten czas nie
    moge wynajac mieszkania, a raty, czynsz trzeba placic :( Jeszcze mi pol
    mieszkania wyniosl i sprzedal.. Eeech.
    To rzeczywiscie lepiej poczekac na wygasniecie umowy. Wyjdzie na to samo.

    > korespondencję wysłaną na ostatni adres listem
    > poleconym,
    > za potwierdzeniem odbioru i nieodebraną, uważa się za doręczoną.

    Tak, to na pewno. Dlatego wlasnie zakladam, ze polecone wroca. Niestety
    awizo plus ponowne awizo, to jakies 3 tygodnie (x 2 pisma = dodatkowe
    poltora miesiaca).

    --
    eost.