    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy muszę wysyłać rozwiązanie umowy dwa razy?
    Date: Thu, 21 May 2009 12:02:02 +0200

    eost" <"eost[NOSPAM] wyskrobał(a):
    > W umowie najmu mieszkania, którą podpisałem z Najemcą mam taki zapis:
    > "Najemca wyraża zgodę na klauzulę natychmiastowej wykonalności
    > rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowego opuszczenia lokalu
    > będącego przedmiotem umowy w przypadku naruszenia warunków niniejszej
    > umowy, w szczególności niezapłacenia czynszu za pełny miesiąc najmu."

    Co za geniusz to pisał? Bardziej zagmatwać tego zdania się nie dało?

    > Czy po upływie terminu zapłaty (minęły dwa pełne miesiące), mogę
    > wysłać Najemcy rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym i od
    > razu uznać umowę za zerwaną? Wiem, że nie będzie mógł jej odebrać
    > (chyba, że mu wyślę bezpośrednio do aresztu ;). Będę musiał wysyłać
    > mu ją drugi raz, czy mogę uznać umowę za rozwiązaną już po pierwszym
    > zwrocie pisma?

    Ja bym stanął na stanowisku, że nic wysyłać nie musisz, chciałeś doręczyć
    pismo osobiście, ale nie było go w mieszkaniu, a skoro siedzi w areszcie, to
    nie będzie twierdził, że jednak w mieszkaniu był. Wchodzisz do mieszkania i
    jego rzeczy eksmitujesz. Acha, masz na nich zastaw na pokrycie zaległości
    czynszowych.

    --
    .B:artek.