  • 1. Data: 2003-11-18 06:51:26
    Temat: Czy musze odpowiadac za głupote innych??
    Od: "Jak Kowalski" <o...@m...com>

    Mam taki mały problem, jestem uzytkownikiem allegro, i przez przypadek
    (dziwny nieodpowiedzialny człowiek) osoba która wylicytowala cos w mojej
    aukcji niewiadomo jakim cudem wysłała mi przesyłke która miała isc do kogos
    innego (on był u mnie tylko kupujacym, ja nic u niego nie kupowałem), teraz
    straszy mnie wzniesieniem sprawy na policje jak mu przesyłki nie odesle ?
    wydaje mi sie ze nie ma do tego podstaw prawnych, wkoncu to nie moja wina
    ze sie pomyslił, jego problem no nie? co o tym myslicie ??

  • 2. Data: 2003-11-18 06:52:14
    Temat: Re: Czy musze odpowiadac za głupote innych??
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    o...@m...com news:bpcffj$o0q$1@opal.futuro.pl

> [...]
    > przesyłki nie odesle ? wydaje mi sie ze nie ma do tego podstaw
    > prawnych, wkoncu to nie moja wina ze sie pomyslił, jego problem no

    Oczywiscie ze powinienes mu odeslac - ale on pokrywasz koszty przeslania z
    powrotem. A podpada to zdaje sie pod "nieuzadnione wzbogacenie sie" (lub
    podobnie, prawnikiem nie jestem ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2003-11-18 07:12:27
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Jak Kowalski" <o...@m...com> wrote in message
> [...]
    > wydaje mi sie ze nie ma do tego podstaw prawnych, wkoncu to nie moja wina
    > ze sie pomyslił, jego problem no nie? co o tym myslicie ??

    chyba nie uważasz, że ci się należy?
    zapytaj się go jak chce to dostać powtórnie.
    Kurierem na koszt odbiorcy chyba najprościej.
    Tylko nie wpadnij na pomysł wysłania zwykłą paczką, bo nie będziesz miał
    potwierdzenia, że wysłałeś

  • 4. Data: 2003-11-18 07:24:10
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > wydaje mi sie ze nie ma do tego podstaw prawnych, wkoncu to nie moja wina
    > ze sie pomyslił, jego problem no nie? co o tym myslicie ??

    Wydaje ci sie. Masz mu to zwrocic. A tak juz z ludzkiego punktu
    widzenia, sproboj postawic sie w jego sytuacji ...

    Jak juz pisali poprzednicy, wyslij mu to kurierem na jego koszt. Nie
    musisz przeciez ponosic kosztow cudzych pomylek ... bo to chyba miales
    na mysli piszac ten post ?

  • 5. Data: 2003-11-18 16:26:13
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Swoim pytaniem prezentujesz mentalność Kalego i chyba nie słyszałeś o
    bezpodstawnym wzbogaceniu i to jest ta prosta podstawa prawna.
    Pozdrawiam Marek

  • 6. Data: 2003-11-18 17:15:23
    Od: "Jak Kowalski" <o...@m...com>

    no cóz czy ja sie oto prosiłem ?? chyba nie sam wysłał (podobno przypadkiem,
    jeszcze twierdzi ze to było całkie co innego niz dostałem),
    a co "bezpodstawnym wzbogaceniu", czyli jak ja komus wysle przesyłke a
    bedzie tam cokolwiek, to moge od niego zapłaty, albo czegos co wogule sie
    tam nie znajdowało ? stwierdził ze jak nie mam urzadzenia a ma
    potwierdzenie odbioru przesyłki i zada odemnie pieniedzy za to lub zwrot
    (czegos całkiem innego niz tam było i wogule nie ma na to dowodów)

  • 7. Data: 2003-11-18 20:07:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bpdh2k$rbq$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarekMąkowski"Lex" wrote:
    > Swoim pytaniem prezentujesz mentalność Kalego i chyba nie słyszałeś o
    > bezpodstawnym wzbogaceniu i to jest ta prosta podstawa prawna.

    A ja pamiętam podobne pytania tylko dotyczyły one niezamówionych
    towarów wysyłanych przez różne sklepy wysyłkowe wraz z przelewem i
    żądaniem zapłaty. I wtedy pojawiły się głosy, że można taką firmę
    poinformować, że dzień magazynowania niezamówionej rzeczy wynosi tyle
    i tyle i zacząć naliczać. To jak to jest?

    Renata

  • 8. Data: 2003-11-19 00:52:17
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bpdk17$jeq$1@opal.futuro.pl>, Jak Kowalski wrote:
    > no cóz czy ja sie oto prosiłem ?? chyba nie sam wysłał (podobno przypadkiem,

    Pewnie się i nie prosiłeś, ale takie jest prawo. Ma to zresztą w dużym
    zakresie swoje zdroworozsądkowe uzasadnienie. Czy potrafiłbyś z ręką na
    sercu powiedzieć, że przez swoją nieuwagę nie zaparkowałeś kiedyś
    samochodu na czyimś prywatnym terenie? Chciałbyś aby w takiej sytuacji
    właściciel terenu mógł zabrać ci samochód?

    > jeszcze twierdzi ze to było całkie co innego niz dostałem),

    Twierdzić sobie może.

> [...]
    > potwierdzenie odbioru przesyłki i zada odemnie pieniedzy za to lub zwrot
    > (czegos całkiem innego niz tam było i wogule nie ma na to dowodów)

    Żądać może ale będzie musiał udowodnić, że rzeczywiście takie coś
    otrzymałeś.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-11-19 07:14:01
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Jak Kowalski <o...@m...com> napisał(a):

    > i wogule nie ma na to dowodów)
    ^^^^^^^

    W ogóle.W ogóle.W ogóle.W ogóle.W ogóle.W ogóle.W ogóle.W ogóle.W ogóle.
[...]

    (Państwo wybaczą, dzień walki z post-Usenetowym analfabrtyzmem wtórnym.)

    JoP

  • 10. Data: 2003-11-19 07:14:10
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Jak Kowalski <o...@m...com> napisał(a):

    > i wogule nie ma na to dowodów)
    ^^^^^^^

[...]

    (Państwo wybaczą, dzień walki z post-Usenetowym analfabetyzmem wtórnym.)

    JoP