eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy można fotografować osoby fizyczne w miejscu publicznym? › Re: Czy można fotografować osoby fizyczne w miejscu publicznym?
    From: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można fotografować osoby fizyczne w miejscu publicznym?
    Date: Sun, 01 Aug 2004 23:10:57 GMT

    Użytkownik "tasiek" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cejg0u$61c$1@inews.gazeta.pl...
    > 1.Czy mogę fotografować lub filmować nieznajome osoby fizyczne w miejscu
    > publicznym? 2.Czy taka osoba fizyczna może mi tego zabronić? 3.Jakie mogą
    być
    > skutki prawne dla fotografującego?

    Jesli osoba fizyczna jest elementem tła, to nie ma nic do tego... moze
    wykazać się refleksem i wyjść poza kadr, bo zazwyczaj jak ktoś fotografuje
    to przymierza się do tego przynajmniej przez chwilę.

    Teoretycznie może podejść i zapytać co i jak, ale grzeczne twoje odpowiedzi
    powinny wyeliminować problemy.
    no chyba, ze ta osoba to paker, co pół dnia spędza na siłowni... taki to od
    razu zamieni twój sprzęt w kupę złomu nim cokolwiek zdążysz powiedzieć czy
    zrobić.

    Skutki prawne, zaniechanie fotografowania, podpisanie oświadczenia, że nie
    opublikujesz tego zdjęcia itp.

    Pozdr
    kw1618