  • 1. Data: 2004-08-01 19:24:14
    Temat: Czy można fotografować osoby fizyczne w miejscu publicznym?
    Od: "tasiek" <r...@N...gazeta.pl>

    1.Czy mogę fotografować lub filmować nieznajome osoby fizyczne w miejscu
    publicznym? 2.Czy taka osoba fizyczna może mi tego zabronić? 3.Jakie mogą być
    skutki prawne dla fotografującego? Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-01 22:04:31
    Od: "Pierre" <U...@f...onet.pl>

    Znasz metode na fotografowanie osoby prawnej?

    ;-)))))))))

    P.

  • 3. Data: 2004-08-01 22:48:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tasiek" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Prawo zabrania ewentualnie publikacji takich zdjęć. Szukaj ochrona wizerunku
    w Prawie Autorskim. (chyba art. 41)

    Natomiast możesz dostać po "kłach" od co bardziej krewkich, jak zaczniesz im
    portrety robić. W większym kadrze, to raczej nic Ci nie grozi.

  • 4. Data: 2004-08-01 23:10:57
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

> [...]
    > publicznym? 2.Czy taka osoba fizyczna może mi tego zabronić? 3.Jakie mogą

    Jesli osoba fizyczna jest elementem tła, to nie ma nic do tego... moze
    wykazać się refleksem i wyjść poza kadr, bo zazwyczaj jak ktoś fotografuje
    to przymierza się do tego przynajmniej przez chwilę.

    Teoretycznie może podejść i zapytać co i jak, ale grzeczne twoje odpowiedzi
    powinny wyeliminować problemy.
    no chyba, ze ta osoba to paker, co pół dnia spędza na siłowni... taki to od
    razu zamieni twój sprzęt w kupę złomu nim cokolwiek zdążysz powiedzieć czy
    zrobić.

    Skutki prawne, zaniechanie fotografowania, podpisanie oświadczenia, że nie
    opublikujesz tego zdjęcia itp.

    Pozdr
    kw1618

  • 5. Data: 2004-08-02 06:45:48
    Od: g...@p...onet.pl

    > Znasz metode na fotografowanie osoby prawnej?

    albo co gorsza - ułomnej osoby prawnej? :-))))

  • 6. Data: 2004-08-02 11:18:49
    Od: "live well" <l...@a...net.pl>

    > Skutki prawne, zaniechanie fotografowania, podpisanie oświadczenia, że nie
    > opublikujesz tego zdjęcia itp.

    Inna strona medalu ...
    A co w przypadku, kiedy fotografowany wie, że fotografujący może użyć
    zdjęcia przeciwko niemu (np. do okazania zbirom w celu późniejszego pobicia
    fotografowanego) ?