  • 1. Data: 2006-05-10 19:39:02
    Temat: Czy można anulować weksel ?
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    "Przy pobieraniu kredytu BPH zarządał ode mnie weksla na trzykrotną wartość.
    Po spłaceniu, zarządałem zwrotu weksla, który niestety nie odnalazł się."

    Pytanie jak w temacie jak anulować ów "zagubiony" czy oby na pewno weksel ?

    "Jedyną możliwością anulowania weksla jest spłata zobowiązania, lub jego
    anulowanie przez wierzyciela, połączone z wydaniem dokumentu.
    W wyjątkowych przypadkach można jeszcze się bronić np. groźbą, podstępem
    przy podpisie itp."

    No tak ale ja często spotykam się z tym że bank każe podpisać weksel in
    blanco nie pisząc na wekslu jakiej sprawy dotyczy więc skąd wiadomo, że
    weksel dotyczył tego konkretnie kredytu ? (Każą podpisac się tylko )

  • 2. Data: 2006-05-10 19:46:41
    Temat: Re: Czy można anulować weksel ?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "maximus" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > anulowanie przez wierzyciela, połączone z wydaniem dokumentu.
    > W wyjątkowych przypadkach można jeszcze się bronić np. groźbą, podstępem

    Wzywasz bank PISEMNIE do wydania weksla w związku z wygaśnęciem
    zobowiązania, którego dotyczył. Jeśli bank odmawia, to kierujesz sprawę do
    sądu.

  • 3. Data: 2006-05-10 19:55:06
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    niech wnosza o umorzenie weksla

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-05-10 21:28:25
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Pytanie jak w temacie jak anulować ów "zagubiony" czy oby na pewno weksel

    Składasz weksel do protestu w sądzie lub coś w tym stylu.
    Weź prawnika i zrób na tym kasę. :-)

    Wiesz, że jeżeli jest to weksel na okaziciela, to szczęśliwy znalazca może
    od Ciebie zażądać zapłąty i musisz zapłacić?
    Bank powinien wydać Ci weksel na taką samą kwotę lub pieniądze w jego
    równowartości, oraz wypłacić odsetki, odszkodowanie i pokryć prawnika.
    Nie daj się zrobić w balona, gdybyś to Ty dał ciała, to bank nie miałby
    skrupułów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2006-05-10 23:40:53
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
    > Użytkownik "maximus" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Składasz weksel do protestu w sądzie lub coś w tym stylu.
    > Weź prawnika i zrób na tym kasę. :-)

    Coś w tym style, to Ty w ogóle nie wiesz co to jest protest weksla.

    > Wiesz, że jeżeli jest to weksel na okaziciela, to szczęśliwy znalazca
    > może od Ciebie zażądać zapłąty i musisz zapłacić?

    Nie można wystawić weksla na okaziciela.

> [...]
    > równowartości, oraz wypłacić odsetki, odszkodowanie i pokryć prawnika.
    > Nie daj się zrobić w balona, gdybyś to Ty dał ciała, to bank nie miałby

    Taaak....
    Poprawna porada to: umorzenie weksla, reguluje to prawo wekslowe.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2006-05-11 02:20:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie można wystawić weksla na okaziciela.

    Można wystawić weksel in blanco i w dołączonej umowie pozwolić wierzycielowi
    określić trasanta. W rezultacie mamy weksel na okaziciela.

    > Taaak....
    > Poprawna porada to: umorzenie weksla, reguluje to prawo wekslowe.

    Skąd wiesz który z być może kilku weksli wystawionych tego dnia przez te
    same osoby tym samym wierzycielom, został umorzony?
    A jeżeli jest to weksel in blanco?

  • 7. Data: 2006-05-11 07:21:58
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
> [...]
    >

    > Można wystawić weksel in blanco i w dołączonej umowie pozwolić
    > wierzycielowi określić trasanta. W rezultacie mamy weksel na okaziciela.

    W rezultacie mamy weksel in blanco, który w przyszłości będzie
    wekslem imiennym. Jedynie co mi przychodzi do głowy, to wykonanie przez
    posiadacza weksla indosu in blanco - wtedy weksel taki najbliższy będzie
    określeniu "na okaziciela", jednakże - co do zasady - nie mąćmy ludziom
    w głowach, że weksel może być wystawiony "na okaziciela".

    > Skąd wiesz który z być może kilku weksli wystawionych tego dnia przez te
    > same osoby tym samym wierzycielom, został umorzony?

    Pozew o umorzenie weksla zazwyczaj zawiera w sobie treść weksla. Sąd
    ogłasza, że osoby posiadające taki weksel powinny się zgłosić. Jeśli
    ktoś posiada taki weksel, a nie zgłosi się, późniejsza egzekucja z
    weksla byłaby bardzo utrudniona, ponieważ dłużnik posiadałby wyrok
    unieważniający weksel identyczny z jakiego próbowałoby się ściągać
    należność. I to wierzyciel musiałby wtedy udowodnić, że to nie jest
    _ten_ weksel.

    > A jeżeli jest to weksel in blanco?

    Taki weksel też można umorzyć, jednakże na podstawie wyroku
    umarzającego weksla nie można "uzupełnić" - tzn. wierzyciel nie może
    uznac, że dopisuje do zaginionego weksla brakujące elementy i kieruje go
    do egzekucji. W przcwiwieństwie do umorzenia weksla zupełnego, gdzie
    wierzyciel może dochodzić swoich praw, mając wyrok umarzający weksel.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz