  • 1. Data: 2006-05-10 18:58:24
    Temat: zapisy niezgodne z prawem w regulaminie POLKOMTEL S.A. (PLUS GSM)
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    http://iplus.pl/materialy/promocje/regulamin_promocj
    i_iplus_booster.pdf

    " 18. Polkomtel S.A. nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostępie
    sygnały satelitarnego bez względu na przyczynę zaistnienia tych przerw, w
    tym również z przyczyn leżących po stronie osób trzecich."

    Powołując się na ustawę telekomunikacyjną, która ich obowiązuje jako
    operatora telekomunikacyjnego, która precyzuje, że operator odpowiada za
    jakość świadczonej usługi. (nie znam konkretnego artykułu)

    Ba z tego co mi wiadomo po ostatnim wyroku NSA nawet operator odpowiada za
    szkody wynikłe na skutek osób trzecich np dostawcy operatora.

    Poza tym jak można sprzedać komuś usługę a zarazem zrzec się
    odpowiedzialności, że usługa będzie prawidłowo wykonywana ?

    Idąc dalej...

    "9. Polkomtel S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za działania
    lub zaniechania Instalatora."

    Skoro jak wynika z punktu 7. "(...) Polecenie aktywacji Usługi, Abonent może
    złożyć w punkcie sprzedaży Polkomtel S.A." co za tym idzie abonent podpisuje
    umowę z firmą Polkomtel S.A..."

    to jakim cudem można odpowiedzialnośc przerzucić na abonenta:

    "Na zlecenie Abonenta instalacji dokonuje zewnętrzna firma specjalistyczna
    ("Instalator"), której przedstawiciel zobowiązany jest do kontaktu z
    Abonentem w terminie 10 dni roboczych od momentu złożenia wniosku, celem
    uzgodnienia miejsca i terminu montażu Urządzeń."

    Czy oby na pewno na zlecenie abonenta skoro abonent nie podpisuje umowy z
    firmą x y z tylko z POLKOMETEL S.A.?

    Na zdrowy rozsądek to POLKOMTEL S.A. zleca wykonanie instalacji
    instalatorowi a nie abonent.

    Kto ma rację?

    "11. Wysokość opłaty za Usługę w czasie trwania Promocji uzależniona jest od
    szybkości transferu danych przez łącze satelitarne określonej wariantem
    Usługi, zgodnie z poniższą tabelą."

    Jak zwykle operator nie precyzuje w gruncie rzeczy jakiej prędkości to łącze
    oferuje bo w każdym z tych przypadków można uznać że 10kb/s przez cały dzień
    a w godzinach 4-5-ta w nocy będzie 1000kb/s, co spełnia ich wymogi
    regulaminowe. Reasumując cokolwiek abonent nie wybierze i tak nic mu nikt
    nie gwarantuje.

    Panowie prawnicy czy ja się mylę czy POLKOMETLOWI poprzewracało się w
    głowie i szukają naiwnych?

  • 2. Data: 2006-05-11 22:32:01
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    maximus wrote:
    [...]

    Nie pasi ci polkomtel idź do innej firmy.

    Po reszte jak coś się zepsuje na satelicie - to to naprawdę nie jest ich
    wina, więc jak mogą ponosić odpowiedzialność? Uprzedzają o tym.

    Co do transferu - to zawsze to zależało także SKĄD ściągasz.

    Pozdrawiam,
    --
    Kudłaty

  • 3. Data: 2006-05-12 06:29:02
    Od: "maximus" <w...@a...pl>

    > Nie pasi ci polkomtel idź do innej firmy.

    Na szczęscie nie jestem ich klientem

    > Po reszte jak coś się zepsuje na satelicie - to to naprawdę nie jest ich
    > wina, więc jak mogą ponosić odpowiedzialność? Uprzedzają o tym.

    Chyba nie masz pojęcia co piszesz.
    "18. Polkomtel S.A. nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostępie
    sygnały satelitarnego bez względu na przyczynę zaistnienia tych
    przerw..."
    Mnie bardziej interesuje przypadek kiedy masz wszystko w porzadku
    zinstalacją a oni i tak nie odpowiadają ze nie masz internetu ;) hehehe

    > Co do transferu - to zawsze to zależało także SKĄD ściągasz.

    Piszesz rzeczy oczywiste.
    A chodzi o to że oni nie gwarantują ci niczego do nikąd.

  • 4. Data: 2006-05-12 07:32:02
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    maximus wrote:

    > Na szczęscie nie jestem ich klientem

    No to po prostu nie jęcz :)

> [...]
    > Mnie bardziej interesuje przypadek kiedy masz wszystko w porzadku
    > zinstalacją a oni i tak nie odpowiadają ze nie masz internetu ;) hehehe

    Nikt nie odpowiada. Większość umów masz napisane, że nie odpowiada się za
    brak internetu, utracone korzyści i.t.d. Bo niby jak, jeżeli oni zapewniają
    łączność od siebie do określonego punktu a po drodze są i tak inni
    operatorzy.
    Jednocześnie zwykle daje się rabaty za brak internetu.

    Jak to mówią - na pochyłem drzewo i Salomon nie naleje.

    > Piszesz rzeczy oczywiste.
    > A chodzi o to że oni nie gwarantują ci niczego do nikąd.

    No dokładnie tak chciałem powiedzieć - uprzedzają. Na zasadzie działa to
    płacisz - nie działa to nie płacisz.
    Jak sobie wyobrażasz coś innego? Zawsze jeżeli chcesz mieć dostęp do
    internetu możesz kupić kilka łącz od różnych operatorów prowadzonych
    różnymi technologiami. Satelitarne, światłowodowe, radiowe i.t.d. :)
    Wtedy masz możliwości: zaćmienie satelity telekomunikacyjnego, efekt
    koparki, uszkodzenie anten u operatora :))

    Pozdrawiam,
    --
    Kudłaty

  • 5. Data: 2006-05-12 09:08:31
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 08:29:02 +0200, maximus napisał(a):

    > Piszesz rzeczy oczywiste.
    > A chodzi o to że oni nie gwarantują ci niczego do nikąd.
    A którykolwiek provider gwarantuje?

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2006-05-12 17:32:00
    Od: "maximus" <w...@a...pl>

    Np moja firma gwarantujue i odpowiada za jakość świadczonego internetu.
    Ale to nie ma zwiazku z tematem.

  • 7. Data: 2006-05-14 19:27:52
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    maximus wrote:

    > Np moja firma gwarantujue i odpowiada za jakość świadczonego internetu.
    > Ale to nie ma zwiazku z tematem.

    W jaki sposób odpowiadają?

    Jak będzie brak połączenia z internetem przez 4 minuty - i uniemożliwi ci to
    zakup akcji po dobrej cenie - to oni Ci wypłacą za utracone korzyści??

    Pozdrawiam,
    --
    Kudłaty