  • Date: Tue, 17 Nov 2009 13:07:47 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    <hde6jq$plu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4afabb9d$1@news.home.net.pl>
    <hdeft9$g7q$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4afad9a4$1@news.home.net.pl>
    <hdf1o7$nn3$2@news.onet.pl> <4afb0b36$1@news.home.net.pl>
    <hdf425$uvl$1@news.onet.pl> <4afb170a$1@news.home.net.pl>
    <hdf76d$9hn$1@news.onet.pl> <4afb2057$1@news.home.net.pl>
    <hdf7g8$9hn$2@news.onet.pl> <4afb2209$1@news.home.net.pl>
    <6...@l...googlegroups.com>
    <hdr56m$r20$1@news.onet.pl> <4b01432c$1@news.home.net.pl>
    <hdrml8$pgk$1@news.onet.pl> <4b01629b$1@news.home.net.pl>
    <hdrq95$5sf$1@news.onet.pl> <4b01e5bd$1@news.home.net.pl>
    <hdtmbj$k1h$1@news.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Żeby wykazać, ich prawdziwość. Tak się kiedyś przyjęło, że teorie nie
    > udowodnione są mało warte. Nie potrafisz, nie chcesz ich wykazać, nie
    > zawracaj głowy.

    Ponawiam pytanie: jaki mam interes w udowadnianiu TWOICH teorii?

    > To jest umowa w rozumieniu przepisach o klauzulach niedozwolonych? No to
    > kolego masz podstawowe braki. Poczytaj komentarze, orzecznictwo i
    > zobacz jak rozumiane są te przepisy. To co piszesz, to jest
    > ekwilibrytstyka dążąca do zobaczenia skonstruowania za wszelką cenę
    > zdania zawierającego fałszywy warunek, wygladający na prawdziwy.

    SezU

    > Wg "regulaminu" można obejrzeć film niczego przy tym nie wnosząc - tak,
    > czy nie?

    Niczego? Ubrania? Telefonu? Portfela? ;->

    > Aha, powtórzę prośbę - wskaż może regulamin pozwalający na wnoszenie
    > czegokolwiek na salę kinową?

    Oho, kolejny tęskni za Stalinem...

    Pamiętaj: "wszystko, co nie jest zabronione, jest dozwolone" (a i sam
    zakaz musi być w pełni legalny).

    > Poczytaj może Nowackiego On napisał ładną pracę o analogii w prawie
    > cywilnym, znajdziesz w bibliotekach wydziałowych na każdym wydziale
    > prawa. Potem zastanów sie na sensem i dopuszczalnością analogii jak
    > Twoja.Na razie, skup się na problemie, takim, jaki jest, nie romieniajac
    > się na analogie.

    Jaka ustawa mi tego zabrania?

    > No to co? Co uzasadnia czepianie sie różnic formalnych?

    A co uzasadnia zmuszanie ludzi do zawierania umów, które nie mają
    związku z umową, którą chcą zawrzeć?

    > Na razie Słońce świeci. ale możemy zastanawiać się również nad wpływem
    > jego zgaśnięcia na wykonanie umowy kinowej w kontekście zgody na własne
    > jedzenie.

    Biorąc pod uwagę średni czas życia człowieka, czas trwania przeciętnego
    filmu oraz cykl życia gwiazd - można założyć, że przez najbliższych parę
    miliardów lat Słońce będzie świecić dostatecznie stabilnie.

    > Powtarzam - skup sie na tym co jest, a nie opowiadaj bajek, bo słowa "na
    > razie" nic nie uzasadniają

    OK, ćwiczenie umysłowe dla ciebie: otworzyłem kino, nieogrzewane, i
    zakazałem wchodzenia na salę w szalikach innych, niż kupowane w moim
    sklepiku. Odnieś się do tego.

    > To analogia, różnica formalna, przykład dydaktyczny czy co?

    Pierwsze i trzecie.

    > J.w.
    > Rozwiąż przykłąd rzeczywisty bez analogii.

    Rozwiązany - klauzula niedozwolona.

    > Pokaż w konstytucji ten przepis że możesz wszystko?

    Art. 31.

    > No to powodzenia.

    No popatrz, a kinom na to pozwalasz...