  • 1. Data: 2008-10-05 16:36:44
    Temat: Czy moge odmowic szczepienia dziecka
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam
    chcialem od was sie dowiedziec co mi grozi za odmowe szczepienia dziecka (tych
    wszystkich szczepionek skojarzonych wielokrotnych itd). Czy sa jakies przepisy
    ktore moga mnie do tego zmusic? Prosze tylko o nie komentowanie dlaczego nie
    chce szczepic itp.
    Przemek

  • 2. Data: 2008-10-05 16:52:48
    Temat: Re: Czy moge odmowic szczepienia dziecka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W ogólnym zakresie takie działanie może wyczerpać znamiona wykroczenia
    opisanego w art. 35 USTAWY z dnia 6 września 2001 r. o chorobach zakaźnych
    i zakażeniach. Jest krótka, więc sobie ją przestudiuj we własnym zakresie.
    Przy czym podkreślam, że MOŻE, ale nie koniecznie musi. Bo co do zasady
    masz obowiązek szczepienia dziecka przeciw chorobom zakaźnym. obowiązek ten
    wynika z art. 5 cytowanej ustawy. Wykaz obowiązkowych szczepień ochronnych
    zawiera ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie
    wykazu obowiązkowych szczepień ochronnych oraz zasad przeprowadzania i
    dokumentacji szczepień. o ile się orientuję nie ma innych przepisów
    nakładających obowiązek szczepienia przeciwko innym chorobom i jest to
    dobrowolna decyzja rodziców.

    osobną płaszczyzną problemu jest ewentualna odpowiedzialność karna za
    skutki nieszczepienia dziecka, gdyby zachorowało, a dało się dowieść, że
    było to wynikiem braku szczepienia. Wówczas wchodziłaby odpowiedzialność z
    art. 155 kk, 156§2 kk, 165§2 kk.

    Przy czym należy zauważyć, że nie masz obowiązku korzystania z tych
    "kojarzonych" szczepionek i co do zasady możesz dziecko szczepić z osobna
    na każdą chorobę - o ile da się to zrobić, bo nie jestem lekarzem i w
    temacie się pobieżnie orientuję. Ale podejrzewam, że istnieją osobne
    szczepionki.

  • 3. Data: 2008-10-05 16:53:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > ktore moga mnie do tego zmusic? Prosze tylko o nie komentowanie dlaczego nie

    tak.

    ustawa o chorobach zakaźnych i zakażeniach. art 5.2
    za unikanie szczepień, które wpisane sa jako obowiązkowe grozi ci grzywna.
    nie ma natomiast przymusu kozystania ze szczepionek darmowych oferownych
    przez panstwo w ramach tego obowiazku
    mozesz zaszczepic dziecko dowolna szczepionka przez ciebie wybrana
    (oczywiscie nie jakas szarlatanska) ale juz za wlasna kase, co szczerze
    polecam (w sensie poszukania dobrych szczepionek za wlasna kase).

  • 4. Data: 2008-10-05 17:20:41
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > było to wynikiem braku szczepienia. Wówczas wchodziłaby odpowiedzialność z
    Dziekuje za odpowiedzi,oczywiscie przeczytam ustawe.
    Wlasnie nie chce szczepic dlatego ze uwazam iz te szczepionki szkodza.
    Ale jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi.
    Przemek

  • 5. Data: 2008-10-05 17:22:44
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 05 Oct 2008 19:20:41 +0200,
    p...@p...onet.pl <p...@p...onet.pl> screamed:
    > Dziekuje za odpowiedzi,oczywiscie przeczytam ustawe.
    > Wlasnie nie chce szczepic dlatego ze uwazam iz te szczepionki szkodza.
    > Ale jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi.

    Jakie masz wykształcenie wyższe? Chodzi mi o kierunki.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 19:22:20 user up 11851 days, 7:17, 1 user, load average: 0.99, 0.99, 0.84 ]

    There are lies, damned lies and statistics. -- Mark Twain

  • 6. Data: 2008-10-05 18:51:35
    Od: p...@p...onet.pl

    wykształcenie wyższe? Chodzi mi o kierunki.

    > --
    > [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! :
    SIG:230B ]
    A dlaczego pytasz o wyksztalcenie Arturze? (mam wyzsze techniczne- ale moje
    wyksztalcenie nie jest wazne chyba?)
    Przemek

  • 7. Data: 2008-10-05 18:56:11
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 05 Oct 2008 20:51:35 +0200, p...@p...onet.pl napisał(a):

    > A dlaczego pytasz o wyksztalcenie Arturze? (mam wyzsze techniczne- ale moje
    > wyksztalcenie nie jest wazne chyba?)

    Zapewne usiłuje on dociec czy masz wiedzę potrzebną do ocenienia
    szkodliwości szczepionek ;)

    Ja też jestem techniczny i szczerze przyznam, że się na szczepionkach
    niewiele znam, jakieś mi dali za młodu i żyję.
    Za to mogę obiektywnie ocenić, że masz jeszcze trudności z opanowaniem
    niuansów usenetu ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2008-10-05 19:09:44
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

> [...]
    > było to wynikiem braku szczepienia. Wówczas wchodziłaby odpowiedzialność z

    W grę wchodzi jeszcze narażenie innych nieszczepionych dzieci (niekoniecznie
    z powodu debilizmu rodziców) na zakażenie, jeśli zachoruje dziecko
    wątkotwórcy.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 9. Data: 2008-10-05 19:13:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@z...zz> napisał w wiadomości

    > W grę wchodzi jeszcze narażenie innych nieszczepionych dzieci
    > (niekoniecznie z powodu debilizmu rodziców) na zakażenie, jeśli
    > zachoruje dziecko wątkotwórcy.

    To włąśnie 165§2 kk

  • 10. Data: 2008-10-05 19:49:20
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 05 Oct 2008 20:51:35 +0200,
    p...@p...onet.pl <p...@p...onet.pl> screamed:
    > A dlaczego pytasz o wyksztalcenie Arturze? (mam wyzsze techniczne- ale moje
    > wyksztalcenie nie jest wazne chyba?)

    Zwykłe sprawdzenie, czy Twój stan wiedzy pozwala na analizę i ocenę
    szkodliwości danej szczepionki.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 21:48:32 user up 11851 days, 9:43, 1 user, load average: 0.99, 0.99, 0.84 ]

    Even God cannot change the past.