  • 11. Data: 2008-10-05 19:55:09
    Temat: Re: Czy moge odmowic szczepienia dziecka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrngei6i1.cu3.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...

    > Zwykłe sprawdzenie, czy Twój stan wiedzy pozwala na analizę i ocenę
    > szkodliwości danej szczepionki.

    Mógł spytać kogoś, kto ma odpowiednią wiedzę. mógł to wyczytać w jakiejś
    książce. Istnieje jeszcze kilka sposobów podjęcia jakiejś decyzji bez
    gruntownej znajomości rzeczy.

  • 12. Data: 2008-10-05 20:09:12
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 5 Oct 2008 21:55:09 +0200,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> screamed:

    > Mógł spytać kogoś, kto ma odpowiednią wiedzę. mógł to wyczytać w jakiejś
    > książce. Istnieje jeszcze kilka sposobów podjęcia jakiejś decyzji bez
    > gruntownej znajomości rzeczy.

    Chciałem tamtym pytaniem sprowokować podanie źródła.
    O ile źródłem tym nie jest jedna z wielu niezweryfikowanych stron
    w Internecie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 22:08:06 user up 11851 days, 10:03, 1 user, load average: 0.99, 0.99, 0.84 ]

    I've been accused of vulgarity. I say that's bullshit. -- Mel Brooks

  • 13. Data: 2008-10-05 20:16:40
    Od: p...@p...onet.pl

    > książce. Istnieje jeszcze kilka sposobów podjęcia jakiejś decyzji bez
    > gruntownej znajomości rzeczy.

    Dokladnie tak jest ze troche dowiadywalem sie na ten temat.
    To tylko pierwszy link http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/22205 jaki pojawia
    sie w guglu gdy wpisze sie "czy szczepienia szkodza dzieciom".Moim zdaniem
    warto przeczytac w nim wypowiedzi lekarzy.
    pozdrawiam
    Przemek
    ps wlasnie to mi sie nie podoba ze chce mnie sie na sile zmusic do czegos ( w
    tym przypadku szczepienia niemowlaka).

  • 14. Data: 2008-10-05 20:19:23
    Od: p...@p...onet.pl

    Moze jeszcze dodam ze nie chce dac szczepic niemowlaka jak zaczalem czytac
    jakie sa skladniki tych szczepionek.
    Dziekuje za wasze odpowiedzi
    pozdrawiam
    Przemek

  • 15. Data: 2008-10-05 20:35:56
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-05 22:19 p...@p...onet.pl napisał/a:
    > Moze jeszcze dodam ze nie chce dac szczepic niemowlaka jak zaczalem czytac
    > jakie sa skladniki tych szczepionek.

    Nic na to nie poradzisz. To są szczepienia obowiązkowe tak jak
    szczepienia psów przeciw wściekliźnie. Możesz kupić/sprowadzić z
    zagranicy lepszą szczepionkę i podać pielęgniarce, żeby tą szczepionkę
    zastosowała.
    Kiedyś przeczytałam wypowiedź tego bioenergoterapeuty Zbigniewa Nowaka,
    że w szczepionce przeciwko hainemedinie są ruskie niezabite bakterie i
    dzieci zachorowują na zapalenia opon mózgowych itd. Oczywiście prawdę
    pisał, bo było dużo takich przypadków. To było dawno. Teraz już Polska
    chyba nie sprowadza ruskich szczepionek.

    --
    animka

  • 16. Data: 2008-10-05 20:39:31
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    > ps wlasnie to mi sie nie podoba ze chce mnie sie na sile zmusic do czegos
    > ( w
    > tym przypadku szczepienia niemowlaka).

    To trochę mało, że Ci się nie podoba. Ewentualne powikłania chorób (którym
    szczepienia zapobiegają) - np.marskość wątroby i ew. przeszczep później,
    czy zapalenie mózgu, będą leczone za olbrzymie pieniądze podatników.
    Przykładowo - w ciągu ostatnich 10 lat 3-krotnie spadła ilość nowych zakażeń
    WZW typu B, właśnie dzięki rozpowszechnieniu szczepień. Pomijając już takie
    choroby jak Heinego-Medina [edytuj], która praktycznie została
    wyeliminowana.

    Pozdro
    zenek

  • 17. Data: 2008-10-05 20:54:20
    Od: gacek <g...@w...pl>

    zenek wrote:

> [...]
    > szczepień. Pomijając już takie choroby jak Heinego-Medina [edytuj],
    > która praktycznie została wyeliminowana.

    Co innego niechec do szczepienia dzieci czyms co wybral urzednik
    kierujac sie mocno cena, a co innego do szczepien w ogole.

    gacek

  • 18. Data: 2008-10-05 21:07:08
    Od: p...@p...onet.pl

    > To trochę mało, że Ci się nie podoba.
    Wiem Zenku ale dlaczego nie moge miec wyboru jak w innych krajach?

> [...]
    > WZW typu B, właśnie dzięki rozpowszechnieniu szczepień. Pomijając już takie
    > choroby jak Heinego-Medina [edytuj], która praktycznie została

    Jesli jest wyeliminowana czyli jak rozumiem juz nie ma jej zarodkow w
    spoleczenstwie to po co na nia szczepic?
    Poza tym kiedys starszego pokolenia nie szczepiono na wiele chorob na jakie
    teraz sa szczepienia i jakos to wszystko przechodzili a chyba zgodzisz sie ze
    niemowlak ma znacznie mniejsza odpornosc niz chociazby 5 czy 13 latek.
    > Pozdro
    > zenek
    pozdrawiam
    Przemek

  • 19. Data: 2008-10-05 21:38:43
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik <> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze
    > niemowlak ma znacznie mniejsza odpornosc niz chociazby 5 czy 13 latek.

    Pisałem "praktycznie wyeliminowana". Rozumiem to tak, że w praktyce nie
    spotykamy się z nią. Niestety nie jest wyeliminowana całkowicie. Gdyby tak
    było, rzeczywiście ze szczepień powinno się zrezygnować jak to np. było z
    ospą prawdziwą - na nią nie szczepi się już ludzi.

    Starszego pokolenia nie szczepiło się rzeczywiście na wiele chorób - np. na
    gruźlicę. I ludzie jakoś sobie radzili - większość przechorowywała ją
    bezobjawowo - często tylko zwapnienia świadczą, że coś kiedyś się działo. A
    część, nawet młodych ludzi umierała, czasem w tempie błyskawicznym (tzw.
    suchoty galopujące) - czego obecnie u zdrowych, szczepionych nie spotyka
    się.
    Jeśli zapytasz się starszych ludzi, to będą pamiętać epidemię ch.
    Heinego-Medina z lat 50-tych i potem dzieci z porażeniami.

    Termin ustala kalendarz szczepień. Są takie, które należy przeprowadzić jak
    najwcześniej - już w 1 dobie życia jak np. WZW B. Niestety w medycynie
    często trzeba wybierać mniejsze zło.

    Jeśli masz poważne wątpliwości - idź do specjalisty chorób zakaźnych ,
    zapłać stówkę i pogadaj pół godziny jak Polak z Polakiem. Może Ci to pomoże
    podjąć decyzję czym i kiedy szczepić.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 20. Data: 2008-10-05 23:57:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2008 p...@p...onet.pl <p...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Moze jeszcze dodam ze nie chce dac szczepic niemowlaka jak zaczalem czytac
    > jakie sa skladniki tych szczepionek.

    I jakie są składniki tych szczepionek?

    --
    Marcin