    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moge odmowic szczepienia dziecka
    Date: Sun, 05 Oct 2008 11:53:30 -0500

    p...@p...onet.pl wrote:
    > Witam
    > chcialem od was sie dowiedziec co mi grozi za odmowe szczepienia dziecka (tych
    > wszystkich szczepionek skojarzonych wielokrotnych itd). Czy sa jakies przepisy
    > ktore moga mnie do tego zmusic? Prosze tylko o nie komentowanie dlaczego nie
    > chce szczepic itp.
    > Przemek

    tak.

    ustawa o chorobach zakaźnych i zakażeniach. art 5.2
    za unikanie szczepień, które wpisane sa jako obowiązkowe grozi ci grzywna.
    nie ma natomiast przymusu kozystania ze szczepionek darmowych oferownych
    przez panstwo w ramach tego obowiazku
    mozesz zaszczepic dziecko dowolna szczepionka przez ciebie wybrana
    (oczywiscie nie jakas szarlatanska) ale juz za wlasna kase, co szczerze
    polecam (w sensie poszukania dobrych szczepionek za wlasna kase).