    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy matka ZAWSZE sprawuje opieke nad dzieckiem ???
    Date: Fri, 31 Jul 2015 08:12:58 +0200

    On 2015-07-30 16:49, boka wrote:
    > Jest sytuacja - on zarabia bardzo dobrze, ma duży dom itd. Ona nie
    > pracuje, nigdy nie pracowała, dom ma malutki w którym mieszka już 4 czy
    > 5 osób ( metraż ok 50 m) I wydaje mi się że jest z nią coś nie tak bo
    > dziecko płaczę, jak przychodzi po nia to się uśmiecha itd
    > Czy sąd może przyznać opieke jemu ?? Czy zawsze dziecko dostaje matka ?
    > Dziecko 3 latka - córka

    Znam jeden przypadek, kiedy ojciec dostał opiekę. Ale matka wybitnie się
    starała. Pojechała w Polskę, nie stawiała się do sądu, a i tak trwało to
    długo i nie wiadomo było jak się skończy. Rozstrzygnęło się tak, że jak
    ją policja namierzyła, to powiedziała, że nie wie kiedy syn ma urodziny
    i imieniny, nie pamięta kiedy się z nim ostatnio widziała i nie
    próbowała nawiązać kontaktu - jednym słowem miała to w dupie. A i tak
    tylko przyznano opiekę ojcu i przez dwa lata nie mógł z kraju wyjechać,
    bo matka musi wyrazić zgodę, a cholera wie gdzie przebywa. A nawet jakby
    nie było wiadomo, to pewnie nie podpisze, bo nie musi. W końcu chyba ją
    pozbawiono praw i zasądzono alimenty w wysokości... 200PLN (których i
    tak nie płaci).

    Ojciec normalny - pracuje (zarabia w granicach średniej), mieszkanie ma
    (małe dwupokojowe), ale w niczym od średniej krajowej nie odbiegał...
    Matka raczej chora psychicznie, ale się nie leczy. Więc obawiam się, że
    jak matka nie jest spektakularnie rąbnięta, to niestety szanse są małe -
    jak napisał kolega - nie pracuje więc ma czas na bycie dobrą matką,
    ojciec dobrze zarabia, więc ma środki na zapewnienie tej sielanki:(

    Shrek.