    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mam prawo tak nazwać prokuratora?
    Date: Sun, 03 Apr 2005 21:21:29 +0200
    <R0J3e.745$7b.392@trndny02> <d2oqcp$b38$1@inews.gazeta.pl>
    <%HS3e.1996$7b.1567@trndny04> <d2ovnm$1i0$1@inews.gazeta.pl>
    <SRT3e.3789$7b.1997@trndny03> <d2p2ij$cja$1@inews.gazeta.pl>
    <ZcU3e.10394$db.4437@trndny07> <d2p3kg$h3n$1@inews.gazeta.pl>
    <BrU3e.10398$db.9301@trndny07> <d2p4mc$lif$1@inews.gazeta.pl>
    <SGU3e.5722$4b.1714@trndny08> <d2p75b$slb$1@inews.gazeta.pl>
    <OoV3e.10405$db.7948@trndny07> <d2p89o$7og$1@inews.gazeta.pl>
    <JPV3e.10409$db.1649@trndny07> <d2par3$jb5$1@inews.gazeta.pl>
    <tkW3e.2261$4b.306@trndny09>

    signal napisał(a):

    > Dostales wczesniej. Nie zawracaj glowy skoro nie znasz angielskiego.

    Gratuluję kultury. Na jakiej uczelni uczą takiego nastawienia do
    dyskutantów?

    > ROTFL

    Twoje ulubione słowo?

    > I co z tego? Nie slyszales o cwokach z tytulami profesorowma albo cwokow
    > jako tlumacze przysiegli?

    Czy mam przez to rozumieć, że twoim zdaniem ludzie, którzy oceniali moje
    prace egzaminacyjne na CAE i TOLES to "ćwoki"? Gratuluję podejścia.

    > Przeciez tak jest w wroku ktory cipo cytujesz. Podstawa roszczenia
    > Kreuza nie byl wygorowany wpis, a dostep do sadu wygurowanymi oplatami.
    > Ktore to oplaty naruszaja Konwencje.

    Czyli wpis może być ustalany procentowo tak długo jak nie ogranicza to
    prawa do sądu, tak? To tylko chciałem wiedzieć. Czyli wpisy procentowe
    jako takie nie są niezgodne z konwencją?

    > To nie bylo przedmiotem sporu Kreuza.

    Racja, nie było. Ale co to ma do rzeczy?

    > Mozemy spokojnie zalozyc ze wpis
    > powinien odzwiercielac faktyczne koszta administracji wymiaru
    > sprawiedliwosci jezeli ma byc zgodny z wyrokiem Kreuza.

    Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że takie stanowisko oznacza
    konieczność podwyżki wpisów pobieranych w większości spraw.

    > Wpis powinien wynosic tyle, zeby podatnicy do niego nie dokladali. Majetnosc strony

    > nie ma zadnego zwiazku z kosztami administracji sadow, a tylko rutynowo
    > pozbawia dostepu do sadownictwa.

    Obecnie wpis od wniosku o stwierdzenie nabycia spadku wynosi 20 złotych
    i jest stały. Jak sądzisz, ile wynosza koszty administracyjne w takiej
    sprawie?

    > Wyroki Strasbourga kontrowersyjne? Jak sie latami prostytuczylo w PRLu,
    > to trudno jest przyzwyczaic sie do czegos innego.

    Być może ja nie znam angielskiego, ale ty jak się wydaje nie bardzo
    znasz polski, bo masz problemy z rozumieniem tekstu pisanego w tym
    języku. Nie pytałem o wyroki trybunału, ale o polską konstytucję i twoją
    kontrowersyjną interpretację jej przepisów, wyrażaną w innych wątkach.

    Dlatego zapytam jeszcze raz: Na jakiej uczelni, bądź z jakich ksiażek
    uczyłeś się polskiego prawa konstytucyjnego i reguł wykładni przepisów
    konstytucyjnych, bo twoje poglądy na ten temat sa kontrowersyjne. Pytam
    bo chciałbym wiedzieć, czy mam do czynienia z nieznaną mi koncepcją
    interpretacyjną, czy z rojeniami ignoranta.

    I na koniec. W PRL to ja byłem w podstawówce, więc ten argument możesz
    skreślic.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis