eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: Fri, 22 Oct 2004 12:28:38 +0200

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:cl9722$sod$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > MarekZ wrote:
    >
    > (..) I
    >>

    > Myślę, że tu optymistycznie wprowadzasz w błąd pytającego.
    > A co sie stanie, jesli dług zabezpieczany hipoteką przymusową dotyczy
    > Skarbu
    > Państwa?
    > Obawiam się, że wówczas mozliwy jest taki wariant, że komornik na poczet
    > tego długu może zabrać mieszkanie (a przynajmniej liczyć się trzeba z taka
    > możliwością). A hipoteka bankowa i dług zostanie , tyle, że bez fizycznego
    > przedmiotu zabezpieczenia.
> [...]

    Raczej staram sie nie wprowadzac w blad, i pozostaje przy opinii, ze nic sie
    w takim przypadku nie stanie, tzn. ze skarb panstwa jest bezradny (choc jak
    pisalem nie zajmuje sie na codzien takimi zagadnieniami). Nie moze "wymusic"
    przeciez na banku wypowiedzenia umowy kredytowej i "zrealizowania"
    zabezpieczenia, liczac na to, ze jednak jakis ochlapy dla niego pozostana.
    Czy jestes zwolennikiem opinii, ze odbedzie sie jakas "licytacja", tak jak
    to postulowala jedna z pozostalych osob zabierajacych glos w tym watku czy
    tez, ze jakos tak sie stanie, ze po prostu skarb panstwa stanie sie
    wlascicielem takiej nieruchomosci ? No a jaki Twoim zdaniem bylby status tej
    nieruchomosci "po przejeciu" przez skarb panstwa ?
    1. Mieszkanie stalo sie wlasnoscia skarbu panstwa, bank moze teraz
    "zrealizowac" swoja hipoteke i zabrac skarbowi panstwa to mieszkanie ?
    2. Mieszkanie stalo sie wlasnoscia banku, ale zaraz, zaraz... skarb panstwa
    moze teraz zrealizowac swoja hipoteke i bank zalicza wtope (ma
    nieodzyskiwalny dlug u kredytobiorcy) ?
    3. Mieszkanie stalo sie wlasnoscia skarbu panstwa, a hipoteka banku znikla
    jak Harry Potter ? Czyli to w zasadzie rewelacyjny sposob na oszukiwanie
    bankow, prawda ? Wygenerowac sobie jakis wirtualny dlug wzgledem skarbu
    panstwa, doprowadzic do wyegzekwowania go przez skarb panstwa, potem wygrac
    przed sadem i otrzymac zwrot od skarbu panstwa. Bank nie ma juz hipoteki na
    nieruchomosci, wiec sprzedajemy nieruchomosc (jesli odzyskalismy
    nieruchomosc, co jest najbardziej niekorzystnym dla nas rozwiazaniem, a nie
    zwrot w gotowce), a bank niech sobie dochodzi naleznosci w inny sposob (bo
    nieruchomosci jako zabezpieczenia juz nie ma).

    Ktora bramke wybierasz ? ;-)

    Ja wiem, ze w prawie rozne glupoty wystepuja, i dlatego nie sposob go
    traktowac zbyt powaznie, ale chyba bez przesady, nie ? Przynajmniej mam taka
    nadzieje i potwierdzaja to znane mi przypadki praktyczne (choc oczywiscie
    moge tez byc oszukiwany dla zabawy w tych przypadkach, bo nikomu "w papiery"
    nie zagladalem...). Ciekawe czy to sie w ogole da teoretycznie na licytacje
    wystawic, i kto moglby to zrobic ? Skarb panstwa chyba nie bardzo moze, bo
    ta hipoteka bankowa jest. W kazdej umowie kredytowej pewnie jest napisane,
    ze nie mozna sprzedac nieruchomosci bez zgody banku, dopoki kredyt nie jest
    splacony, no a ktory bank wyrazi taka zgode skarbowi panstwa, wiedzac ze na
    takiej operacji zaliczy wtope ?

    marekz