eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
  • Data: 2004-10-22 10:15:08
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:cl9722$sod$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > MarekZ wrote:
    >
    > (..) I
    >>

    > Myślę, że tu optymistycznie wprowadzasz w błąd pytającego.
    > A co sie stanie, jesli dług zabezpieczany hipoteką przymusową dotyczy
    > Skarbu
    > Państwa?
    > Obawiam się, że wówczas mozliwy jest taki wariant, że komornik na poczet
    > tego długu może zabrać mieszkanie (a przynajmniej liczyć się trzeba z taka
    > możliwością). A hipoteka bankowa i dług zostanie , tyle, że bez fizycznego
    > przedmiotu zabezpieczenia.
> [...]

    Raczej staram sie nie wprowadzac w blad, i pozostaje przy opinii, ze nic sie
    w takim przypadku nie stanie, tzn. ze skarb panstwa jest bezradny. Nie moze
    "wymusic" przeciez na banku wypowiedzenia umowy kredytowej i "zrealizowania"
    zabezpieczenia, liczac na to, ze jednak jakis ochlapy dla niego pozostana.
    Czy jestes zwolennikiem opinii, ze odbedzie sie jakas "licytacja", tak jak
    to postulowala jedna z pozostalych osob zabierajacych glos w tym watku ? No
    a jaki Twoim zdaniem bylby status tej nieruchomosci "po licytacji" ?
    1. Mieszkanie stalo sie wlasnoscia skarbu panstwa, bank moze teraz
    "zrealizowac" swoja hipoteke i zabrac skarbowi panstwa to mieszkanie ?
    2. Mieszkanie stalo sie wlasnoscia banku, ale zaraz, zaraz... skarb panstwa
    moze teraz zrealizowac swoja hipoteke i bank zalicza wtope (ma
    nieodzyskiwalny dlug u kredytobiorcy) ?
    3. Mieszkanie stalo sie wlasnoscia skarbu panstwa, a hipoteka banku znikla
    jak Harry Potter ? Czyli to w zasadzie rewelacyjny sposob na oszukiwanie
    bankow, prawda ? Wygenerowac sobie jakis dlug wzgledem skarbu panstwa,
    doprowadzic do wyegzekwowania go, potem wygrac przed sadem i otrzymac zwrot
    od skarbu panstwa. Bank nie ma juz hipoteki na nieruchomosci, wiec
    sprzedajemy nieruchomosc, a bank niech sobie dochodzi naleznosci w inny
    sposob (bo nieruchomosci jako zabezpieczenie juz nie ma).

    Ktora bramke wybierasz ? ;-)

    Ja wiem, ze w prawie rozne glupoty wystepuja, i dlatego nie sposob go
    traktowac zbyt powaznie, ale chyba bez przesady, nie ? Przynajmniej mam taka
    nadzieje i potwierdzaja to znane mi przypadki praktyczne (choc oczywiscie
    moge tez byc oszukiwany dla zabawy w tych przypadkach, bo nikomu "w papiery"
    nie zagladalem)...

    marekz