eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
  • Data: 2004-10-21 23:05:21
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > kredytobiorca wrote:
    >
    > (..)
    >

    > 1. Skoro pytający taki pewny siebie to dlaczego zawraca sobie głowę spłatami
    > kredytu bankowego, ze nie wspomne o wysyłaniu postów na grupę,- przecież
    > jeśli licytacja połączona z eksmisją jest niemożliwa to i bank nie ma
    > mechanizmu odzyskania mieszkania, a więc wszyscy kredytobiorcy z małymi
    > dziecmi, bezrobotni, emeryci itp. to w istocie osoby bezkarne, które płacą
    > czynsz, raty itp wyłącznie z własnej dobrej woli:)

    Ja nigdzie nie napisałem, że eksmisja jest niemożliwa. W teorii jest jak
    najbardziej wykonalna. W teorii jednak również jak najbardziej jest wykonalne
    egzekwowanie (przykład) kar za rozmowę przez komórkę przez kierowcę.
    Poza tym jakbym był pewien aż tak jak piszesz, to przestałbym już dawno spłacać
    to mieszkanie.
    A to że bankowi w pewnych określonych sytuacjach trudno jest odzyskać
    mieszkanie - to akurat są fakty. Jednak drugą stroną medalu jest fakt, że
    ludzie nawet jak nie mają kaski na inne kredyty - to jednak póki mogą ten
    mieszkaniowy spłacają.
    I nie irytuje się tak - w zasadzie masz rację: w naszym kraju wiele
    nienormalnych rzeczy jest możliwych: gazety są pełne doniesień, że w czyimś
    mieszkaniu mieszka ktoś, kto go wynajął i nie płaci - a płacić musi właściciel
    i... i nic nie można zrobić, bo np. małe dzieci, emeryci itd. :((

    > 2. A praktyczne rozwiązanie tego pytania to odpowiedź, czy znajdują się
    > nabywcy licytowanych domów/mieszkań z "chronionymi " lokatorami,- moim
    > zdaniem tak, ale za odpowiednio niską cenę, aby nabywcy (który wyrok
    > eksmisyjny ma poniekąd pewny) opłacało się ewentualnie zapewnic lokal
    > socjalny. A jaki to ma byc lokal i ile on może kosztowac to wystarczy
    > sprawdzić, jakie warunki musi on spełniać:). W wypadku eksmisji zaś nie
    > można grymasić:)

    Znaczy się - czy dobrze rozumiem - kupujesz mieszkanie za np. 20% ceny, potem
    jeszcze część z tej sumy inwestujesz... no właśnie: W CO? W inny lokal? I kto
    za niego płaci - chyba nie TY? Bo sytuacja się powtórzy...
    Ale wracając trochę, to lokal socjalny zapewnia gmina.
    A grymasić faktycznie nie można.