  • 21. Data: 2006-02-07 13:38:21
    Temat: Re: Czy komornik moze zajac kredyt studencki?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    No to najprostszy przykład z życia wzięty. Jan KOWALSKI ma umowę na
    NEOSTRADĘ z TP SA. Bez ich wiedzy podzielił sobie sygnał tak, że na
    jego łączu pracuje on i sąsiad. Sąsiad dokonał oszustwa na ALLEGRO.
    Zostaje namierzone IP i prowadzi do Kowalskiego, więc prokurator
    wydaje nakaz przeszukania i zabezpieczenia komputera. Po wejściu do
    lokalu okazuje się, że nie tylko łącze jest dzielone i prowadzi do
    sąsiada, ale konfiguracja komputera Kowalskiego nie pasuje do logów
    systemowych. W tym wypadku żadnemu policjantowi nie zadrży ręka przed
    przeszukaniem w trybie niecierpiącym zwłoki pomieszczeń sąsiada i
    zabezpieczeniem komputera.

  • 22. Data: 2006-02-07 13:41:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    macteanimo [###a...@k...pl.###] napisał:
    > smutna prawda jest taka, ze obecnie na legitke mozna wejsc zawsze,
    > przynajmniej taka jest praktyka powszechna. przeszukania z nakazem
    > prokuratorskim sa rzadkoscia. w 99 procentach takie przeszukanie
    > zostanie zatwierdzone.

    Przesadzasz i to silnie. W sprawach o przestępstwa związane z
    Internetem i tak za pośrednictwem prokuratora trzeba z reguły ustalać
    właściciela IP. Gdy informacja wraca od operatora prokurator z reguły
    automatycznie wydaje nakaz bądź wydania rzeczy, bądź przeszukania. W
    takich wypadkach nikt przeszukania na podstawie legitymacji robić nie
    będzie. Choćby z tego powodu, że potem jest kłopot, bo musisz do 7-miu
    dni biec z tym do prokuratora.

  • 23. Data: 2006-02-07 14:18:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
> [...]
    > systemowych. W tym wypadku żadnemu policjantowi nie zadrży ręka przed
    > przeszukaniem w trybie niecierpiącym zwłoki pomieszczeń sąsiada i

    ale to przeszukanie nie jest w celu sprawdzenia legalnosci
    oprogramowania. A ja napisalem:
    "przesuakeni mieezkania w celu sprawdzenia oprogramowania nigdy nie
    bedzie czynnoscia niecierpiaca zwloki procz sytuacji(...)"

  • 24. Data: 2006-02-07 14:23:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):
> [...]
    ta.pl.###]

> [...]
    > "przesuakeni mieezkania w celu sprawdzenia oprogramowania nigdy nie
    > bedzie czynnoscia niecierpiaca zwloki procz sytuacji(...)"

    a z postu pytajacego wnioskuje ze przy okazji weszli

  • 25. Data: 2006-02-07 23:23:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

> [...]
    > "przesuakeni mieezkania w celu sprawdzenia oprogramowania nigdy nie
    > bedzie czynnoscia niecierpiaca zwloki procz sytuacji(...)"

    Widziałem, co napisałeś, ale nie przeczytałeś tego, co wcześniej
    inicjator napisał. Oni nie robili przeszukania w celu sprawdzenia
    legalności oprogramowania - cokolwiek by to miało znaczyć, bo nie
    wyobrażam sobie w ogóle legalności takiego przeszukania.

  • 26. Data: 2006-02-08 10:55:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

    > Widziałem, co napisałeś, ale nie przeczytałeś tego, co wcześniej
    > inicjator napisał.

    spoko. zapedzilem sie. (jezlei chodzi o przypadek inicjatora)

    Oni nie robili przeszukania w celu sprawdzenia
    > legalności oprogramowania - cokolwiek by to miało znaczyć, bo nie
    > wyobrażam sobie w ogóle legalności takiego przeszukania.

    ja tez, ale z wypowiedzi rzecznika policji wynikalo ze takie naduzycia sa.

    P.

  • 27. Data: 2006-02-08 18:43:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > ja tez, ale z wypowiedzi rzecznika policji wynikało ze takie
    nadużycia są.

    Nie słyszałem, więc trudno mi się jest odnieść. Ale coś nie wierzę w
    takie oświadczenie rzecznika, bo automatycznie wiązało by się to z
    koniecznością wszczęcia w takiej sprawie postępowania przygotowawczego
    o nadużycie uprawnień przez policjantów. Może chodziło o jakiś
    konkretny kontekst?

  • 28. Data: 2006-02-10 11:21:32
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

> [...]
    > koniecznością wszczęcia w takiej sprawie postępowania przygotowawczego
    > o nadużycie uprawnień przez policjantów. Może chodziło o jakiś

    byla jakas afera z oprogramowaniem, i rzeczniczka (kobieta) powiedziala
    przed kamerami kiedy policjant moze wejsc na legitymacje. Jak znajde
    sczzegoly to wysle na grupe albo na priv.