  • 11. Data: 2006-02-06 15:44:53
    Temat: Re: Czy komornik moze zajac kredyt studencki?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Kolega (sasiad) popelnil oszutswo na allegro, podczas przeszukania policja
    > zawitala tez do mojego mieszkania, bo mamy razem udostepniony net. Zabrali
    > mi dysk do analizy i plyty cd.

    ze co? wpusciles i pozwoliles zabrac dyski by sobie sprawdzili ?
    gratulacje.

  • 12. Data: 2006-02-06 16:29:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > ze co? wpusciles i pozwoliles zabrac dyski by sobie sprawdzili ?
    > gratulacje.

    A co miał zrobić? Strzelać do nich, czy się zabarykadować.

  • 13. Data: 2006-02-06 17:54:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

    > A co miał zrobić? Strzelać do nich, czy się zabarykadować.

    po prostu nie wpuscic jezeli taki cel mieli. Chca niech wywazaja.
    W takiej sytuacji policanci nie meili prawa wejsc na legitke.

    P.

  • 14. Data: 2006-02-06 23:16:03
    Od: "Joanna" <janna3445<tnij>@gazeta.pl>

    > no to nie masz sprawy za posiadanie programow bez licencji(lamanie
    > licencji) a za uzyskanie programow od osoby nieuprawnionej. Tak na
    > marginesie.

    co grozi za samo złamanie licencji, jeżeli uzyskanie programu z P2P nie jest
    oczywiście przestępstwem?

  • 15. Data: 2006-02-07 00:54:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    A z czego wywnioskowałeś, że nie mieli postanowienia o przeszukaniu?
    Pomijając już, że trudno na podstawie tak skąpego opisu wnioskować,
    czy mieli prawo, czy nie.

  • 16. Data: 2006-02-07 02:24:37
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Użytkownik <...@...c> napisał w wiadomości

    > Interesujące - czy możesz dać skany uzasadnienia bez danych osobowych na
    > jakiej podstawie jest sprawa za samo posiadanie nielegalnego
    > oprogramowania?

    Witam
    Oto zarzuty przedstawione przez prokuratora:
    .... na podstawie art. 313, 314 kpk w sprawie o uzyskanie i posiadanie bez
    zgody osoby uprawnionej programow i
    zwielokrotnionych kopii utworow tj. przestepstwo z art. 278$2 kk i art. 118
    ust.1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dn 04.02.1994 w zw. z
    art.91$1 kk.
    W blizej nieokreslonym czasie w "Miejscowosci" działajac w warunkach ciagu
    przestepstw w celu osiagniecia korzysci majatkowej uzyskla bez zgody osoby
    uprawnionej nizej wymienione programy komputerowe, ktore posiadal w dniu
    26.11.2004 w pomieszczeniu mieszkalnym.
    Sprawa toczy sie o obowiazek naprawienia szkody, zostaly rozeslane listy do
    firm i czekamy na odpowiedz, ktore z nich beda sie ubiegaly o odszkodowanie.
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-02-07 10:27:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    > napisał:
    >
    > A z czego wywnioskowałeś, że nie mieli postanowienia o przeszukaniu?

    wnioskuje z jego posta, jezlei nakaz byl to oczywiscie nieaktualne co
    napisalem

    > Pomijając już, że trudno na podstawie tak skąpego opisu wnioskować,
    > czy mieli prawo, czy nie.

    przesuakeni mieezkania w celu sprawdzenia oprogramowania nigdy nie
    bedzie czynnoscia niecierpiaca zwloki procz sytuacji gdy informacje o
    planowanym przeszukaniu dojda do zainteresowanego ale wowczas
    bedziemialo miejsce popelnienie przestepstwa wiec takie argumentowanie
    przez policje graniczylo by z prymitywizmem, zenujaca byla - moim zdaniem -
    wypowiedz rzecznika policji ktry twierdzil ze policja ma prawo na
    legotymymacje wejsc w takim celu argumentujac to faktem iz
    orpogramowanie mozezostac skasowane, pomijajac juz fakt ze samo
    posiadanie nie jest nielegalne!!!!! w taki sposob mozna by tlumacyzc
    KAZDE przeuskanie
    dotyczace obojetnie jakiego pzrsetepstwa a wowczas zapis tenw Kpk byly
    pozbawiony sensu.

    A straszenie w takiej sytuacji wywazeniem drzwi oraz odpowiedzialnoscia
    za utrudnianie pracy policji - moim zdaniem - jest grozba bezprawna
    wedlug definicji art 115 ust 12 kk.

    P.

  • 18. Data: 2006-02-07 10:29:38
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Joanna <janna3445 napisał(a):

    > co grozi za samo złamanie licencji, jeżeli uzyskanie programu z P2P nie
    > jest oczywiście przestępstwem?

    uzyskanie z P2P to uzyskanie od osoby nieuparwnionej chyba ze osoba
    uprawniona przewidzziala i wyrazila zgode na takie rozpowszechaninie.

    A za samo zlamanie warunkow licencji grozi odpowiedzialnosc cywilna, ale
    nie za bardzo wiem w jaki sposob mogli by ci udowodnic ten fakt.
    Policja nie moze przkazywac informacji z przeszukania osobom trzecim.
    Zlamanie warunkow umowy przestepstem nie jest.

  • 19. Data: 2006-02-07 10:56:43
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    smutna prawda jest taka, ze obecnie na legitke mozna wejsc zawsze, przynajmniej
    taka jest praktyka powszechna. przeszukania z nakazem prokuratorskim sa
    rzadkoscia. w 99 procentach takie przeszukanie zostanie zatwierdzone.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 20. Data: 2006-02-07 11:37:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    macteanimo napisał(a):
> [...]
    > taka jest praktyka powszechna. przeszukania z nakazem prokuratorskim sa
    > rzadkoscia. w 99 procentach takie przeszukanie zostanie zatwierdzone.

    ja wiem o tym ze wchodza i ze jest to zatwierzane ale nie jest to zgodne
    z prawem. I czesto powodowane faktem ze nikt nie zna soich praw. Jak PIS
    odejdzie od wladzy to moze ktos z tym porzadek zrobi.

    P.