    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    <LJIRM.73287$uu_.60457@fx09.ams1> <vRIRM.78976$vGnf.17079@fx15.ams1>
    <uf8ul7$b9b$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <OX1SM.59475$t4G1.44595@fx10.ams1>
    <ufbdmb$cot$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <cpnSM.79766$NSo2.17078@fx13.ams1>
    <ufe0v2$4ao$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    <fYvSM.75903$07Jf.42507@fx12.ams1>
    <uff6ls$4ao$14$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 03 Oct 2023 00:07:50 GMT

    On 2023-10-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ani power bank nie jest potrzebny, ani jakieś wyszukane rzeczy. No i on

    To był przykład. Nadal nie wiem, dlaczego przyjmujesz, że gość
    zaplanował to sobie z tak dogłębnymi szczegółami. Oczywiscie technicznie
    miozna zrobić wiele, ale nie każdy to zrobi. Poza tym po co, skoro mógł
    wyjechać do Niemiec z wyłączoną komórką i nigdy się już z niej do żadnej
    siecu nie logować? Jeśli chciał, żeby myslano ze jest w Niemczech to też
    nie wymaga to żadnych wyszukanych cyrków z wysyłaniem czy podrzucaniem.

    > nie jechał 300 km/h. Na chwilę obecną chyba nikt nei wie, poza biegłym,
    > ile on jechał. 300 km/h było w kontekście prędkościomierza tam
    > zainstalowanego. Zdarza mi się jeździć autostradami i nie ma przejazdu,
    > bym kilku takich oszołomów nie widział, co pod 200 km/h jadą i spychają
    > wszystkich.

    Jak już się czepiasz nieistotnego w sumie punktu, to 253km/h
    zarejestrowała czarna skrzynka jako predkość w momencie zderzenia. Można
    założyć, że wczesniej hamował. 300km/h bodajże wynikało z jakiejś
    analizy z kamerek. Jak wyskalowana miał tarczę, nie ma znaczenia, ale
    była też dyskusja, że gość modyfikował samochód likwidując fabryczne
    ograniczenia, czym się oczywiscie gdzieś tam pochwalił.

    > Jakich kłamców? Oni nie mają obowiązku powiedzieć, gdzie jest.

    Jesli powiedzieli, że wyjechał do Niemiec i wróci aby stawić się np.
    przed sądem, a nie wyjechał do Niemiec, i rodzina o tym wiedziała,
    to czyni z nich kłamców.

    > W jakim zakresie rodzina sprawcy w ogóle jest zamieszana w zdarzenie?

    Prawnie (w skutkach) prawdopdobnie w żaden. Ale ja tu bardziej o public
    relation, nie o prawie.

    > Ja też, ale wszelkie niejasności należy tłumaczyć na korzyść
    > oskarżonego. Moze by się zgłosił?

    Ja tu plącze aresztowanie z zatrzymaniem, stąd pewnie część
    nieporozumienia. Ogólnie zgodze się, że jakby go tam zatrzymano na
    miejscu i jednoczesnie zatajono udział bmw w wypadku to byłoby jeszcze
    większe kuriozum. Ale niestety ciągle wpisuje się to w logikę próby
    zatajenia czegoś.

    --
    Marcin