  • Data: 2011-04-13 15:47:57
    Temat: Czy kary są sprawiedliwe?
    Od: "Robbo" <y...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Ostatnio przeglądałem kronikę kryminalną. Znalazłem dwa opisy zdarzeń. W
    pierwszym z nich trzech mężczyzn pobiło człowieka, który doznał złamania
    barku i nosa -- czyn ten zagrożony jest karą do trzech lat pozbawienia
    wolności. Drugie zdarzenie polega na tym, że mężczyzna uszkodził kabel
    zasilający (straty oszacowano na 500zł plus koszt naprawy) -- czyn ten
    zagrożony jest karą do pięciu lat pozbawienia wolności.
    Wydaje mi się, że to nie jest sprawiedliwe, że za uszczerbek na zdrowiu,
    przeżycie stresu i odebranie poczucia bezpieczeństwa grozi kara do trzech
    lat, natomiast za uszkodzenie kabla (500zl + koszt naprawy) grozi kara do
    pięciu lat. Nie jestem ekspertem od prawa, więc może nie mam racji i
    rzeczywiście ten drugi przypadek zasługuje na wyższą karę niż pobicie. Będę
    wdzięczny, jeśli ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić, dlaczego kary za dwa opisane
    przestępstwa ustalono w taki właśnie sposób.

    http://zoliborz.policja.waw.pl/portal/r5/444/20204/Z
    lamali_mu_bark_i_nos_bo_zwrocil_im_uwage.html

    http://zoliborz.policja.waw.pl/portal/r5/444/22447/P
    rzecial_kable_doprowadzajace_prad_do_sklepu.html

    Pozdrawiam,
    Robbo