    From: "Mini Moda" <m...@N...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Date: Thu, 19 Jan 2012 15:06:54 +0100

    Użytkownik " GK" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jf93p7$2tq$1@inews.gazeta.pl...

    > Ok, rozumiem, jeśli chcę uzyskać kwalifikację - prawo jazdy to idę do
    > policji, bo ona zajmuje się ruchem drogowym. Zapamiętam.:)
    Przepraszam ale zaczynasz gadać jak Masaii...
    Czy ZUS to skrót od Zakład UBEZPIECZEŃ społecznych?
    A o czym cały czas rozmawiamy, chyba o ubezpieczeniu, czy raczej jego braku.
    Gdzie płaci się składki na to ubezpieczenie, do ZUS-u, czy do NFZ.

    > Nie wiedziałem, że nad ZUS-em jest NFZ, dobrze wiedzieć, gdy będę
    > odwoływał
    > się od decyzji o przyznaniu emerytury.:) Ale to dobry adres, nie rozumiem
    > tylko, co miał zmienić telefon do "jakiegoś kierownika", który okazał się
    > zresztą "ludzki" i poradził jak przechytrzyć system.

    Pewnie nic by nie zmienił, mąż zadzwonił aby się dowiedzieć co na temat tej
    sprawy ma do powiedzenia NFZ.
    Nie studiwałam struktur państwowoej hydry, idę tam gdzie uważam, ze powinnam
    dostać pomoć czy informacje. Nie rozumiem co do rzeczy ma kto jest nad kim.
    Kierownik doradziła jak przechytrzyć system...? Matko kochana, to idąc Twoim
    tokiem myślenia, policja powinna instruować jak oszukać radar...

    > Może jest jasny, ale art. 3 ust. 1 pkt 3 do rekonstrukcji właściwej normy
    > prawnej wymaga uzupełnienia innymi przepisami. Niektórzy zarabiają na tym,
    > by
    > doradzać swoim klientom w takich sprawach, ale zwykle mówi się, że dostają
    > pieniądze za nic.:)

    Niezbyt to jasne...

    > To żadna kombinacja a wymóg na poziomie ustawy. To, że nikt nie nakłada
    > (jeszcze) sankcji za niedopełnienie obowiązku, nie zwalnia od jego
    > przestrzegania.

    Ustawa to reguluje, ja nie mam obowiązków do wypełnienia w tym przypadku.

    > Wiem, zapłata kilkuset złotych / kilkudziesięciu funtów za poradę prawną
    > dotyczącą tego tematu to dużo. Lepiej wydać na prywatnego lekarza albo
    > fryzjera, czasami faktycznie to bardziej sensowne.

    Jeżeli uważasz, ze powinnam Ci zapłacić, trzeba było albo uprzedzić zanim
    coś napisałeś, albo nie pisać nic...
    Dlaczego miałabym płacić za poradę w Anglii, skoro jestem w Polsce?
    Pisałam wyżej, wolałabym zapłacić prywatnie, ale w moim mieście nikt nie
    wykonuje tych badań prywatnie. Jest niestety jedno laboratorim prywatne.

    > Super, obyś nie natknęła się na minę w postaci kogoś silnego
    > merytorycznie.
    > Na szczęście państwo nie płaci na tyle dobrze, by ekspertom opłacało się
    > siedzieć w administracji na poziomie oddziałów NFZ.:)

    A to nie Twoja rada była przez przypadek???

    Magda