  • 1. Data: 2006-11-29 13:22:22
    Temat: Czy dane o dzialalnosci firm sa chronione?
    Od: "mark" <m...@g...com>

    Mam pytanie czy gdy prowadze firme i mam firmowa strone www,
    kazdy kto chce moze z mojej strony skopiowac dane kontaktowe
    i dodac je do swojego katalogu, ktory potem sprzedaje na rynku?

    Pewna firma przyslala mi mailem moje wlasne dane, ze mam je sprawdzic
    i ewentualnie odeslac im dane aktualne, bo oni robia jakis katalog
    branzowy. Zebrali nie tylko adresy i telefony, ale np. szacunkowa liczbe
    klientow, uzywane narzedzia informatyczne itp.

    Ja nie mam ochoty trafiac do zadnych podejrzanych katalogow, ale do
    nich to nie dociera, odpowiedzi sa typu "jak to, nie chce pan zdobyc
    nowych klientow?"

    Jest jakis przepis prawny regulujacy te sprawy? Bo jak rozumiem dane
    firmowe nie sa objete ustawa ochronie danych osobowych, zwlaszcza
    gdy sa publicznie dostepne. Ale czy kazdy moze sobie tak bez zadnej
    zgody pozbierac dane firm ze stron www i sprzedawac je potem przez
    internet kazdemu chetnemu w formie jakies bazy danych? Mam wielka
    nadzieje ze tak nie jest.

    pozdrawiam

    mark

  • 2. Data: 2006-11-29 15:09:08
    Temat: Re: Czy dane o dzialalnosci firm sa chronione?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 29 Nov 2006 14:22:22 +0100, mark napisał(a):

    > Ale czy kazdy moze sobie tak bez zadnej
    > zgody pozbierac dane firm ze stron www i sprzedawac je potem przez
    > internet kazdemu chetnemu w formie jakies bazy danych?

    Każdy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-29 15:50:44
    Od: opix <o...@o...eu>

    mark wrote:

> [...]
    > zgody pozbierac dane firm ze stron www i sprzedawac je potem przez
    > internet kazdemu chetnemu w formie jakies bazy danych? Mam wielka

    dane firmy sa jawne co reguluje ustawa o działaności gospodarczej -masz
    nawet obowiązek oznakowania siedziby firmy bez wzgledu na kapitał i
    wielkośc nawet jak jests osoba fizyczna -ale ten przepis nie jest
    egzekwowany jeszcze a skarb panstwa mógłby zarobić

    --
    ===opix===

  • 4. Data: 2006-11-29 17:47:38
    Od: "pan trawnik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    opix <o...@o...eu> napisał(a):

    >masz
    > nawet obowiązek oznakowania siedziby firmy

    Nie jest prawda to co piszesz. Obowiazek ten zostal zniesiony jakies 2-3
    lata temu.

    --
    pzd,
    pan trawnik

  • 5. Data: 2006-11-29 20:33:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mark" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    Dane Twojej firmy nie są chronione. O ile napiszą w tym katalogu prawdę, to nie
    masz żadnego regresu do nich.