    From: "mark" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy dane o dzialalnosci firm sa chronione?
    Date: Wed, 29 Nov 2006 14:22:22 +0100

    Mam pytanie czy gdy prowadze firme i mam firmowa strone www,
    kazdy kto chce moze z mojej strony skopiowac dane kontaktowe
    i dodac je do swojego katalogu, ktory potem sprzedaje na rynku?

    Pewna firma przyslala mi mailem moje wlasne dane, ze mam je sprawdzic
    i ewentualnie odeslac im dane aktualne, bo oni robia jakis katalog
    branzowy. Zebrali nie tylko adresy i telefony, ale np. szacunkowa liczbe
    klientow, uzywane narzedzia informatyczne itp.

    Ja nie mam ochoty trafiac do zadnych podejrzanych katalogow, ale do
    nich to nie dociera, odpowiedzi sa typu "jak to, nie chce pan zdobyc
    nowych klientow?"

    Jest jakis przepis prawny regulujacy te sprawy? Bo jak rozumiem dane
    firmowe nie sa objete ustawa ochronie danych osobowych, zwlaszcza
    gdy sa publicznie dostepne. Ale czy kazdy moze sobie tak bez zadnej
    zgody pozbierac dane firm ze stron www i sprzedawac je potem przez
    internet kazdemu chetnemu w formie jakies bazy danych? Mam wielka
    nadzieje ze tak nie jest.

    pozdrawiam

    mark