    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Prezydent Putin jest celem cywilnym czy wojskowym?
    Date: Fri, 05 May 2023 10:43:40 +0200

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Tylko u nas prezydent czy premier?
    > [...]

    IMHO formalistycznie prezydent _przynajmniej_ dopóki nie mianuje
    Naczelnego Dowódce Sił Zbrojnych. [KRP-134] Czyli w czasie misji w
    Iraku i Afganistanie (raczej) był.
    A mówiąc inaczej: Czyja będzie jurysdykcja tego będzie racja bo pole do
    interpretacji w obie strony jest jako tako przyzwoite IMHO [KRP-134].

    [KRP-134] https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    --
    A. Filip