    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Prezydent Putin jest celem cywilnym czy wojskowym?
    Date: Fri, 05 May 2023 10:24:04 +0200

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie zawsze głowy państw latają wojskowymi. Natomiast to jest jeden z
    > pomijanych w mediach aspektów. Pojechaliśmy do Afganistanu i nikt nie
    > zwracał opinii publicznej uwagi na ten niuans, że wojownik Afgański
    > może nam ostrzelać jakiś obiekt o znaczeniu wojskowym w
    > odwecie. Uważano, że to nieprawdopodobne, a w razie czego ścigalibyśmy
    > go jako terrorystę.

    Czyli streszczając twoje stanowisko: jak winnych _tej_ akcji _złapią_
    (ewentualnie będą sądzić) w Rosji to per analogia (raczej) będą sądzeni
    jako terroryści? Czyja jurysdykcja tego racja? :-)

    Ja dotąd pamiętam jedno doniesienie medialne jak Rosjanin (?) walczący
    w Afganistanie wraz z Talibami _z wojskami USA_ , złapany w Afganistanie
    miał proces USA jako "terrorysta". Przy czym pismaki opisały to tak że
    wychodziło że terrorysta to "(każdy) uzbrojony wróg walczący USA"
    choćby tylko atakował żołnierzy USA ofiarnie niosących pomoc braterską
    (guilty by association?).
    Wydaje mi się że (niektórzy?) lotnicy USA złapani w Japonii za 2WŚ mieli
    tam procesy (przed kapitulacją Japonii) i byli skazywani.

    Czyli precedensy "naciągania interpretacji i jurysdykcji" (chyba) są.jak
    w mordę strzelił.

    --
    A. Filip