    From: "Beeslip" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Pan jest inwalida ??
    Date: Wed, 9 Jun 2004 11:09:36 +0200
    Sender: c...@p...onet.pl@daniel.ircpl.net

    > To wg Ciebie prawie kazdy Kanadyjczyk, Meksykanin, Amerykanin itp. nie
    > powinnien miec prawa jezdzic autkiem w Polsce?? To powiedz mi prosze
    > dlaczego ma takie prawo.

    To jest inna historia, Polska zobowiazala sie umowami miedzynarodowymi i
    niestety osoby z tych panstw (ktore czasem nawet nie widzialy w zyciu
    manuala) maja prawo jezdzic po Polsce. Maja prawo, ale czesto boja sie
    jezdzic po Polsce, sam znam kilka takich przypadkow.

    > Wieksze zagrozenie moze stanowic osoba, ktora zrobila sobie DL w wojsku i
    > przez 20 lat nie miala kontaktu z autkiem. Znam taka sytuacje, ze
    delikwent
    > po dlugiej przerwie przyjechal do miasta i rondo pod prad bral.

    To tez jest inna sytuacja. Niestety prawo jest tak skonstruowane, ze moga
    sie zdarzyc takie sytauacje. Ale co nie jest zabronione to jest dozwolone i
    osoby takie rzeczywiscie stanowaia czasem niebezpieczenstwo.

    > Nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Chyba znaczna czesc ludzi zyjacych w
    > Polsce by nie umiala ruszyc tym autem, bo nie mieli z nim kontaktu. Ale
    nie
    > ukrywam ze jest wygodniejszy i mniej stresowy.

    Napewno jest wygodniejszy i dla poczatkujacych mniej stresowy (bo starsi
    kierowcy nie stresuja sie raczej zmieniajac biegi). Ale jestem prawie
    pewien, ze kazdy kierowca po krotkim wyjasnieniu o co chodzi bedzie w stanie
    poradzic sobie z automatem. Przyklad - moja matka, ktora boi sie wsiadac do
    innego samochodu niz swoj - nie miala zadnych problemow z automatem,
    wystarczylo kilka prostych instrukcji.

    > Chetnie poslucham. Ale i tak z mojej strony to EOT.
    > No...chyba, ze cos interesujacego napiszesz w co nieskromnie watpie.

    Jestem czlowiekiem opanowanym i staram sie byc kulturalny i wyrozumialy dla
    ludzi, dlatego juz na wstepie napisalem ze sie powstrzymam i dotrzymam
    slowa. Chyba, ze juz bardzo bedziesz prosil. Jezeli chodzi o cos
    interesujacego, pewnie bys sie zdziwil jaki mam bogaty zasob slow lacinskich
    :)

    > Pominmy juz ta moja antypatie do polski i wszystkiego co z nia zwiazane.

    Dziwne, dlaczego masz antypatie do Polski? Trzeba sie cieszyc z tego co masz
    i pracowac na rzecz dobra kraju, a nie narzekac. Ciesz sie, ze sie nie
    urodziles np. w Kambodzy :), wiele osob chcialoby mieszkac w Polsce.

    > (Sorry jesli Ciebie uraze przez to co teraz napisze, ale taka jest prawda)
    > Czy Ty rzeczywiscie jestes taki glupi czy tylko mnie prowokujesz do tego,
    > abym tak uwazal. Zrozum, ze nie kazdy jest taki zdolny jak Ty, ze potrafi
    > jezdzic na aucie ze stickiem. A to chyba nie powinno byc powodem, zeby
    > osobom mniej zdolnym nie dawac mozliwosci legalnej jazdy po drogach.
    > Inwalidzi maja taki prawo. Ale dlaczego ja nie mam miec?

    Nie uraziles mnie. Nie uwazam, ze jestem jak to nazwales "glupi", poprostu
    mam bardziej radykalne od Ciebie poglady w tej materii. Moim zdaniem sluszne
    i dlateog podjalem z Toba polemike, powiedzialem co o tym mysle i mozesz to
    przyjac albo nie.

    Pozdrawiam

    Beeslip