  • Data: 2004-06-09 23:33:43
    Temat: Re: Czy Pan jest inwalida ??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Beeslip wrote:

    > to powinien dostawac prawo jazdy tylko na samochody z automatem, jezeli nie
    > ma zamiaru sie nauczyc manuala

    OK, zapomnijmy na chwilkę o samochodach. Weźmy inną kategorię pojazdów -
    motocykle.

    Jeżdżę sobie skuterkami. Zacząłem od skuterów-motorowerów, teraz mam
    skuter-motocykl. W tym celu zrobiłem prawko A - na ciężkawym SR 250.
    Przebolałem nauczenie się zmieniania biegów. Teraz oczywiście już
    musiałbym uczyć się od nowa. "Zakuj, Zalicz, Zapomnij" - przecież to bez
    sensu...

    Teraz to samo od drugiej strony - egzaminy zdaje się na maszynkach
    niedużych, niezbyt mocnych i dość lekkich. Prawo jazdy A daje
    uprawnienia do kierowania WSZYSKTIMI motocyklami, z np. Suzuki Hayabusa
    1300 czy Boss-Hoss włącznie.

    Używając twojego (i tobie podobnych) rozumkowania, należałoby dać prawo
    jazdy wyłącznie na motocykl, na którym zdawał, albo np. przeprowadzać
    egzaminy na Suzuki Hayabusa. Bo gwarantuję, że nowicjusz, który już
    całkiem zręcznie radzi sobie z SR 250, posadzony na Suzuki Hayabusa
    sobie radził nie będzie - jest to maszyna znacznie cięższa, znacznie
    mocniejsza i ogólnie znacznie bardziej wymagająca.