  • 71. Data: 2009-02-24 17:39:18
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 24.02.2009 06:43 użytkownik Budzik napisał :
    > Użytkownik sok marchwiowy s...@N...gazeta.pl ...

    > no i? Od tego sa juz wyspecjalizowane firmy, zeby po takich róznych
    > wpadkach dochodzic odszkodowan.
    > no bo wyobraz sobie:
    > - pracuje w aucie
    > - zabieraja mi prawo jazdy za niezaplacone mandaty
    > - okazuje sie ze niesłusznie wystawiono je na mnie
    > - przez to ze straciłem PJ, straciłem prace.

    To trzeba chyba wcześniej coś załatwić jeśli niesłusznie, nieprawdaż? Bo
    jak już przyjmiesz i upłyną wszystkie terminy odwołań, apelacji itp. to
    jesteś sobie sam winien.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 72. Data: 2009-02-24 18:28:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@m...one.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To trzeba chyba wcześniej coś załatwić jeśli niesłusznie, nieprawdaż?

    znaczy mowisz o tym, ze powinienem sracic kilka cennych godzin na
    odkrecanie tego, co kos zle zaplanował?

    > Bo jak już przyjmiesz i upłyną wszystkie terminy odwołań, apelacji
    > itp. to jesteś sobie sam winien.

    O jakim przyjmowaniu mowisz?

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 73. Data: 2009-02-24 19:45:24
    Temat: Re: nowe na drodze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Prywatnie jestem gorącym zwolennikiem prawa umożliwiającego
    > przechodzenie na czerwonym świetle, jeśli nie powoduje to
    > niebezpieczeństwa. Czy dałbyś radę odszukać ten wyrok? :)

    Poszukaj w archiwum grupy, bo ktoś tu podawał nie tak dawno. Jeśli dobrze
    zapamiętałem, to sąd zważył, że poza znamionami zawartymi w samym przepisie
    karnym jest jeszcze taka szkodliwość społeczna czynu przykładowo.

    Ja również jestem zwolennikiem nie karania za takie błahostki, które można
    załatwić po prostu upomnieniem. Choćby z tego powodu, że celem działania
    Policji powinno być podnoszenie bezpieczeństwa, a nie ściganie za
    wykroczenia czy przestępstwa dla samego ścigania. Co to za sztuka wypaść na
    miasto po cywilnemu i dać kilkadziesiąt manatów za zaśmiecanie,
    przechodzenie w miejscu niewyznaczonym do tego czy inne błahostki. rzecz w
    tym, po co miałby to ktoś robić?

    To znaczy ja wiem, ze są tacy, ale to jest moim zdaniem po prostu
    niepowodzenie w procesie rekrutacji kadr i zdecydowanie nie należy się w
    tym doszukiwać głębszego sensu czy logiki.

  • 74. Data: 2009-02-24 19:48:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zawsze istnieje ryzyko, że zza rogu, czy z chodnika wjedzie samochód i
    > będzie jechał na zielonym nie patrząc na nic.

    A powinien patrzeć. Poza tym jak istnieje taka możliwość, to oczywiście nie
    powinno się przechodzić. Ale jest szereg skrzyżowań, gdzie w nocy, gdy nie
    ma ruchu widać na kilkaset metrów wokół i ten samochód musiał by chyba
    spaść z chmur, by uderzyć przechodnia. Chodzi mi o takie miejsca.

  • 75. Data: 2009-02-25 12:50:03
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 13:14:35 +0100, Henry(k) powiedział:

    > Raczej analogią by było że policja łapie pasera i albo ten wskaże kto mu to
    > radio sprzedał albo sam idzie siedzieć za kradzież. Też by nie było źle.
    > ;-)

    Raczej analogia by było jak kupisz kradzione radio i nie będziesz mógł
    wskazać od kogo. I jakbyś miał iść siedzieć za kradzież, to już by było
    źle.

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 76. Data: 2009-02-25 21:32:30
    Od: kuba <j...@g...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A po co wina przy administracyjnym przypisaniu obowiązku?
    > Wyobraź sobie: zostajesz włascicielem nieruchomości.
    > I przy niej jest chodnik.
    > Albo, żeby było śmieszniej, później gmina ten chodnik robi.
    > "Z urzędu" zostajesz obarczony odpowiedzialnością za
    > odśnieżanie tego chodnika.
    >
    > I nie, nie trzeba żadnej winy, nic nie musisz zrobić:
    > po prostu idzie strażnik, patrzy: "o, oblodzone" :>

    Nie bardzo rozumiem jak to się ma do odpowiedzialności obiektywnej
    opartej na prawie administracyjnym...
    Przecież karanie za niedopełnienie tego obowiązku, następuje w trybie
    KPW (jest to wykroczenie) i wymagane jest udowodnienie winy.
    Podobnie, jeśli ktoś się na tym oblodzonym chodniku wyrżnie, to mamy
    standardową odpowiedzialność deliktową, i to na zasadzie winy.
    Wydaje mi się, że mylisz obowiązek z odpowiedzialnością, i przydajesz
    jej jakiegoś potocznego znaczenia.
    Natomiast w przypadku nowelizacji prawa o ruchu drogowym, mamy odp.
    obiektywną, oderwaną całkowicie od winy - tutaj odpowiedzialność jest
    związana z byciem posiadaczem/właścicielem pojazdu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 77. Data: 2009-02-27 13:45:49
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    Liwiusz pisze:
    /..../
    > przypadkach przejście na czerwonym nie godzi ani w bezpieczeństwo, ani w
    > porządek, to może pozostać bezkarne.

    Jak nie. Zielone - idziesz. Czerwone - stoisz. Porządek musi być.