  • 1. Data: 2005-08-10 20:38:04
    Temat: Czas pracy
    Od: "Karola" <k...@p...fm>

    Pracodawca wprowadzil czytniki wejscia wyjscia i nakazal logowanie sie przy
    przyjsciu dopracy i wylogowywanie przy wyjsciu - logiczne.
    Ale - czas naliczany jest tylko od 8-16 i jesli ktos spozni sie 2 min system
    uznaje spoznienie 15min i nie ma mozliwosci "odrobienia" tego wg
    pracodawcy - po prostu beda odejmowac z pensji za nieprzepracowany czas.
    Powoduje to, ze wszyscy masowo wychodza o 16, bo nawet jesli sie ktos
    spoznil to jesli zostanie do 16:02 to i tak to juz nic nie da bo system
    zliczal czas do 16.
    Pytanie - czy pracodawca moze pomniejszyc pensje jesli wypracuje sie
    powiedzmy 175h zamiast 176h (tyle jest w umowie). Za 4 spoznienia po 1 min
    pracownik juz pracuje 1h mniej wg systemu, ale faktycznie pracowal mniej
    tylko np 10min. Dodam, ze ogolne zasady dzialania nie zostaly zakomunikowane
    oficjalnie, tylko wszystko jest przekazywane polslowkami przez osoby ktore
    nadzoruja system.

  • 2. Data: 2005-08-11 03:10:48
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Karola" <k...@p...fm> napisał w wiadomości news:dddp3d$mi0

    Jezeli ktos pracuje od 8 to pracuje od 8 , jezeli 95 % zalogi jest bita w
    karte o 8 a ty jestes o 8 : 02 tzn ze cos jest nie "teges" .

    Zaraz ktos tutaj napisze ze na podstawie podbic kart , pracodawca moze dac
    ci dyscyplinarke za razace zaniedbania ( twoje w stosunku do pracodawcy ,
    bedzie mial racje i koniec )

    Ustawodawca nie przewiduje tego ze masz byc o 2 minuty dalej niz przewiduje
    to jakis regulamin zakladu ( masz byc o 8 a nie o 8 : 02 )
    Masz normowany czas pracy = proste rzeczy sa proste .....

    J.

  • 3. Data: 2005-08-11 14:21:54
    Od: "Karola" <k...@p...fm>

    ale czy moze pomniejszyc pensje za spoznienie? Powiedzmy, ze 10razy w
    miesiacu spoznie sie po 1 min to system zapisze to jako spoznienie 10x15min
    czyli pensja bedzie mniejsza o 2,5h... czy to legalne?

  • 4. Data: 2005-08-13 16:08:49
    Od: Pozoreusz <pozip@SPAM_TRAPop.pl>

    fotomania napisał(a):

    > Jezeli ktos pracuje od 8 to pracuje od 8 , jezeli 95 % zalogi jest bita w
    > karte o 8 a ty jestes o 8 : 02 tzn ze cos jest nie "teges" .

    Dwie minuty w normalnych, zdrowych układach nie powinno stanowić
    problemu. Ale zaznaczam - przy zdrowych stosunkach panujących w pracy.
    Chyba, że przez cały miesiąc przychodzisz do pracy z kilkuminutowym
    opóźnieniem...

    > Zaraz ktos tutaj napisze ze na podstawie podbic kart , pracodawca moze dac
    > ci dyscyplinarke za razace zaniedbania ( twoje w stosunku do pracodawcy ,
    > bedzie mial racje i koniec )

    Pracodawca może "dać dyscyplinarkę" za krzywe spojrzenie albo za nie
    pójscie z nim na kawę, lub do łóżka... Inną zupełnie sprawą jest, czy
    postąpi zgodnie z prawem.
    Oświadczenie o rozwiązanu stosunku pracy w trybie art. 52 k.p. jest jest
    jednostronną decyzją pracodawcy, podobnie jak rozwiązanie stosunku pracy
    przez pracownika w trybie art. 55 k.p. (dostajesz pisemko i przestajesz
    być pracownikiem; mówiąc prawniczym językiem takie rozwiązanie stosunku
    pracy jest skuteczne - bez względu na to, czy zgodne z prawem), a na
    rozprawę przed sądem pracy trzeba dłuuugo czekać.

    > Ustawodawca nie przewiduje tego ze masz byc o 2 minuty dalej niz przewiduje
    > to jakis regulamin zakladu ( masz byc o 8 a nie o 8 : 02 )
    > Masz normowany czas pracy = proste rzeczy sa proste .....

    Jak już napisałem na wstępie... :-) 2 minuty to bzdura...
    A zaokrąglenie 2 minut do kwadransa jest delikatnie mówiąc nieuczciwe i
    do zakwestionowania.
    Co do zapłaty, to faktycznie - wynagrodzenie przysługuje za pracę
    wykonaną, więc na pewno nie za czas, gdy pracownika nie ma w pracy...

    Taki system ewidencji (zasady stosowania kart) czasu pracy powinien być
    wprowadzony regulaminem pracy, a z regulaminem trzeba pracownika
    zapoznać i uzyskać - na piśmie - potwierdzenie tego faktu.

    Do fotomanii: zbyt obcesowo traktujesz ludzi, zbyt obcesowo... Jeśli
    jesteś pracodawcą, albo kierownikiem, to pewnie jesteś również mobberem.
    :-D

  • 5. Data: 2005-08-13 16:13:41
    Od: Pozoreusz <pozip@SPAM_TRAPop.pl>

    Karola napisał(a):
    > ale czy moze pomniejszyc pensje za spoznienie? Powiedzmy, ze 10razy w
    > miesiacu spoznie sie po 1 min to system zapisze to jako spoznienie 10x15min
    > czyli pensja bedzie mniejsza o 2,5h... czy to legalne?

    Obniżenie wynagrodzenia o kwotę odpowiadajacą 2,5 godziny (150 minut)
    w przypadku, gdy faktycznie pracowałaś 20 minut mniej, nie jest legalne.

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-08-16 13:02:57
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Pozoreusz" <pozip@SPAM_TRAPop.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > problemu. Ale zaznaczam - przy zdrowych stosunkach panujących w pracy.
    > Chyba, że przez cały miesiąc przychodzisz do pracy z kilkuminutowym

    ---- Jezeli ktos wstawia zegary zliczajace tzn ze mial taki powod .
    Spoznienie wlasnie o te dwie minuty nie zawsze jest wymiarowe ( 2 minuty )
    Moze wplywac na innych pracownikow , na ciaglosc jakiegos cyklu
    produkcyjnego - nie pomyslales o czyms takim ??

    > Pracodawca może "dać dyscyplinarkę" za krzywe spojrzenie albo za nie
    > pójscie z nim na kawę, lub do łóżka... Inną zupełnie sprawą jest, czy
    > postąpi zgodnie z prawem.

    --- Napisalem wyraznie i czytelnie , ze powodem do dyscyplinarki moze byc
    wlasnie szereg spoznien o 2 minuty ( widziales gdzies zapis , ktory mowi o
    tym jakie spoznienie jest akceptowalne a jakie nie ?? )
    Zaraz dojdziemy do tego ze spoznienia do 15 minut nie sa spoznieniami
    poniewaz sa w obrebie "akademickiego "

> [...]
    > pracy jest skuteczne - bez względu na to, czy zgodne z prawem), a na
    > rozprawę przed sądem pracy trzeba dłuuugo czekać.

    --- W przypadku ewidencjonowania czasu pracy w systemie zegarowym , nikt
    nikomu nie musi nic udowadniac . System monitoruje czas pracy co jest w
    razie postepowania dowodem .

> [...]
    > Co do zapłaty, to faktycznie - wynagrodzenie przysługuje za pracę
    > wykonaną, więc na pewno nie za czas, gdy pracownika nie ma w pracy...

    ----Dla Ciebie 2 minuty to bzdura , dla mnie takze . Ale sa przypadki kiedy
    dla kogos to nie jest bzdura .
    Jako pracownikowi przysluguja ci prawa - jasne . I idac dalej sa nalozone
    pewne obowiazki ( czas pracy jest normowany ......... a norma jest
    okreslona )

    > Taki system ewidencji (zasady stosowania kart) czasu pracy powinien być
    > wprowadzony regulaminem pracy, a z regulaminem trzeba pracownika
    > zapoznać i uzyskać - na piśmie - potwierdzenie tego faktu.

    ----- Ja sie nie znam , termin "powinien byc " jakos nie brzmi dla mnie
    wiazaco :)))

    > Do fotomanii: zbyt obcesowo traktujesz ludzi, zbyt obcesowo... Jeśli
    > jesteś pracodawcą, albo kierownikiem, to pewnie jesteś również mobberem.
    > :-D

    Naczytales sie o mobbingu i teraz kazdy czlowiek ktory zapatruje sie na
    sprawy inaczej ( tutaj nie mozna mowic mniej czy bardziej tolerancyjnie ,
    jest mobberem ..... )
    Kazdy moze pod siebie probowac dopasowac rozne rzeczy , a sa ludzie ktorzy
    sie z nimi nie godza - oczywiscie .

    -- w polsce jak sie ma gigant kaca bierze sie L 4
    -- w polsce z miejsca pracy dzwoni sie do znajomych , do rodziny ( bo za
    darmo ) - telefon sluzbowy

    W polsce wprowadzenie monitoringu roznych rzeczy wiaze sie zaraz z wielkim
    hallo
    - dlaczego ktos na koniec miesiaca obciaza mnie telefonami do znajomych do
    domu ( jakie to jest nieuczciwe patrzac ze strony pracownika ....)
    - ktos wprowadza system zegarowy i spoznienia 2 min podnosi do 15 minut ,
    inny ktos stwierdzi ze 2 minuty spoznienia to minus godzina i tez bedzie
    dobrze

    Samolot odlatuje o 8 , jak wpadniesz na bramke 2 minuty pozniej to masz
    pozamiatany bilet ......
    Zwroc uwage na niektore uczelnie , spoznisz sie o 2 minuty nie wchodzisz

    Jezeli osoba ( pracodawca o ktorej tutaj mowa ) faktycznie nie poinformowal
    zalogi ( a jak znam zycie to albo duza albo bardzo wyspecjalizowana firma .
    To moze zainteresowani ( znajacy swoje prawa ) zapoznaja sie z regulaminem
    ( napewno jest dostepny ) i wtedy wszystko bedzie jasne .

    Jacek