  • 1. Data: 2010-09-25 18:27:06
    Temat: Co to jest zaawansowana znajomość języka?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    jednym z punktów do realizacji w ramach awansu na nauczyciela
    dyplomowanego jest poznanie języka obcego na poziomie zaawansowanym.
    Jaki to poziom? Jak powinna wyglądać realizacja takiego punktu?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-09-25 19:29:47
    Temat: Re: Co to jest zaawansowana znajomość języka?
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

> [...]
    > dyplomowanego jest poznanie języka obcego na poziomie zaawansowanym.
    > Jaki to poziom? Jak powinna wyglądać realizacja takiego punktu?

    poziom b1/b2
    wiecej np. tu: http://www.so-simple.pl/poziomy_jezykowe.html

  • 3. Data: 2010-09-25 20:13:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.09.2010 21:29, Artur Kosmal pisze:

    > poziom b1/b2
    > wiecej np. tu: http://www.so-simple.pl/poziomy_jezykowe.html

    A jak to się ma do FCE np? Bo tam w tabelce niewiele jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-09-25 21:15:38
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    > A jak to się ma do FCE np? Bo tam w tabelce niewiele jest.

    fce = b2
    poczytaj
    http://www.cambridgeesol.org/exams/general-english/

  • 5. Data: 2010-09-26 19:41:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-25 23:15, Artur Kosmal pisze:
    > fce = b2

    Czyli wystarczy FCE, żeby być uznanym za zaawansowany? Pomimo, że to First?

    A jakie prawo to reguluje?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-09-26 20:54:45
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    > Czyli wystarczy FCE, żeby być uznanym za zaawansowany? Pomimo, że to First?
    >
    > A jakie prawo to reguluje?

    Dla jezyka polskiego rozporzadzenie ministra edukacji narodowej i sportu
    z dnia 15 X 2003 r w sprawie egzaminow z jezyka polskiego jako obcego
    (dz.u. 2003 nr 191 poz. 1871).
    zalacznik do rozporzadzenia definiuje umiejetnosci jezykowe dla kazdego
    z poziomow.
    dla innych jezykow podejrzewam, ze trzeba by poszukac w kodeksach
    zagranicznych.

  • 7. Data: 2010-09-26 21:23:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-26 22:54, Artur Kosmal pisze:

> [...]
    > z poziomow.
    > dla innych jezykow podejrzewam, ze trzeba by poszukac w kodeksach

    No ale skoro POLSKIE prawo wymaga takiej znajomości, to w jakich
    kodeksach zagranicznych należy szukać jej definicji?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-09-26 21:58:46
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    > No ale skoro POLSKIE prawo wymaga takiej znajomości, to w jakich
    > kodeksach zagranicznych należy szukać jej definicji?

    wg prawa polskiego oidp:
    - sa zdefiniowane poziomy znajomosci dla jezyka polskiego
    - nie ma definicji poziomow dla jezykow obcych

    to poszczegolne kraje definiuja prawnie, co oznacza "zaawansowana"
    znajomosc ichniejszego jezyka i ktory certyfikat to potwierdza. jesli
    dostajesz np fce, to nie na podstawie kryteriow zdefiniowanych w pl, ale
    na podstawie kryteriow ustalonych w anglii. a tam uznali, ze fce=b2.

    ten podzial na poziomy a1...c2 nie jest jedynym slusznym, ale zostal
    przyjety przez rade europy i jako taki jest na terenie europy
    najpopularniejszy. ale ten podzial nie jest prawnie ustanowiony, jest
    raczej "zwyczajowy" (choc to mlody zwyczaj).

    wiec wg kryteriow angielskich fce->b2, zas wg kryteriow rady europy
    b1,b2->zaawansowany. bezposredniego przelozenia w polskim prawie nie ma.

    nie pokrecilem za bardzo ?

  • 9. Data: 2010-09-27 14:15:57
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 21:41:26 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Czyli wystarczy FCE, żeby być uznanym za zaawansowany? Pomimo, że to First?
    >
    > A jakie prawo to reguluje?

    Nie wiem jak w odniesieniu do nauczycieli.
    Ale juz np w odniesieniu do Sluzby Cywilnej masz konkretne prawo
    http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2007,nr,13,po
    z,82,rozporzadzenie-prezesa-rady-ministrow-w-sprawie
    -sposobu-przeprowadzania.html

    I faktycznie minimum FCE, masz tez minima z innych metod certyfikacji - min
    700 pkt z TOEIC, 510 z TOEFL, i inne

    Wiec pewnuie bedzie analogicznie

    --
    Mark