    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to : Pozwolenie na uzytkowanie ?
    Date: Mon, 31 May 2004 15:05:39 +0200

    Użytkownik "Adam" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c9f8k7$dsu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W interesie przepisów, których musi przestrzegać. Wiem, że z tym jest
    różnie
    > ale taka jest idea.

    OK.
    Ale w czyim interesie sa takie przepisy?
    Jest przepis typu "nie wolno wprowadzac
    sie do domu bez zgody urzednika". W czyim
    interesie jest ten przepis? Kogo chroni?
    Przed czym? Co by sie takiego stalo,
    gdyby inwestor wprowadzal sie do domu
    normalnie, wtedy kiedy uzna to za stosowne
    a nie wtedy gdy zezwoli na to urzednik?
    Nie byloby prosciej, wygodniej?

    > To ja o coś zapytam. Tak piszecie o tym karaniu po to by karać itd. To
    > proszę powiedzcie z iloma takimi przypadkami się spotkaliście osobiście.

    Ja akurat za wiele nie budowalem (tzn. nic
    nie budowalem) - wiec nie ma za co mnie karac
    (przynajmniej tak mi sie wydaje ;). Natomiast
    slyszalem o roznych represjach urzednikow
    za to ze ktos zrobil cos bez zgody urzednika
    (nikomu nie robiac szkody!).

    Popytaj jednak wielu osob, ktore
    nie dopoelnily formalnosci. Nie wyrzadzily
    nikomu krzywdy, tylko nie dopelnily formalnosci.
    Wtedy dowiesz sie ile osob ukarano mimo
    ze nie bylo poszkodowanego, nikomu krzywdy nie
    zrobily.
    Uwgzlednij jednak, ze wiele osob wykonuje
    ze strachu przed urzednikami rozne dziwne procedury
    typu: "prosze o zgode na to, bym mogl budowac,
    na moim gruncie, za moje piniadaze". Nie byloby
    prosciej gdyby nie bylo ani tego strachu, ani
    tych urzednikow?

    WOJSAL