    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co robiÄ? po nieprzyjÄ?ciu mandatu?
    Date: Fri, 24 Jun 2011 19:39:47 +0200

    news:iu1oro$eqp$1@news.onet.pl...

    > A Ty skąd wiesz, że stawiennictwo było obowiązkowe? Napisałem, zgodnie z
    > prawdą, jaka jest domyślna zasada.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Czy to tak trudno przyznać się do błędu? - w sprawach karnych REGUŁĄ jest,
    ze sąd nakazuje stawiennictwo oskarżonemu/obwinionemu. Stąd to standardowe,
    cytowane przeze mnie pouczenie zamieszczane regularnie na wezwaniach na
    rozprawę.
    Nieobecność nieusprawiedliwiona podlega sankcjom.
    Ale aby nie doszło do zablokowania procesu w zdażających się przypadkach,
    gdy oskarżony/obwiniony się nie stawia mimo wezwania, ustawodawca w
    cytowanym artykule stworzył możliwość i w takiej nietypowej sytuacji do
    prowadzenia procesu i osądzenia sprawy. W żadnym jednakże przypadku nie jest
    to regułą, przeciwnie, regułą jest obowiązkowa obecność
    obwinionego/oskarżonego!