  • 11. Data: 2005-03-11 10:26:35
    Temat: Re: Co można zrobić po umorzeniu śledztwa?
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Funkcyjny" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.00000dc0.42315e32@newsgate.onet.pl...

    > Jasne, ale kto by kontrolował tych, co kontrolują sądy? Tak można by iść
    > nieskończoność. Zauważ, że tutaj sąd jest tym, co kontroluje prokuraturę
    > (co do
    > zasadności umorzenia postępowania). Czyli tutaj to sąd jest tą ostatnią,
    > kontrulującą instancją.

    Fajnie. Ale jednak działa to źle. Tak jak pisałem - sąd i prokuratura w
    niewielkim mieście to jedna rodzina. Ich interesy są zbieżne
    (umorzenie=mniej roboty). Chyba nie ma mechnizmu skutecznej kontroli pracy
    sądów. Gdy droga do apelacji, rewizji nie jest zamknięta, wtedy sąd rejonowy
    musi się starać rzetelnie rozpatrywać sprawy, ale kiedy na nim kończą się
    możliwości działania pokrzywdzonego, wtedy robi co mu się podoba - i tak
    nikt tego nie zakwestionuje.

  • 12. Data: 2005-03-11 12:01:46
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):
    OK
    Zgadzam się z przedmówcami. Nie zobaczyłem do tamtego przepisu. A mówili
    - zawsze patrz.
    Tyle

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 13. Data: 2005-03-14 19:38:28
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    SDD napisał(a):
    > Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > uzasadnienia na pismie pisza najczesciej aplikanci, ktorzy niejako na nowo
    > podpasowuja przepisy pod sentencje wyroku :)

    Zadanie o pierwszym stopniu trudności. Patron wydał kretyński wyrok, i
    trzeba go uzasadnić. Ale jakie koncepcje teoretyczne można przy tym
    wyprodukować, sam Sąd Najwyższy takowych nie potrafi.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 14. Data: 2005-03-15 22:56:12
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzeba go uzasadnić. Ale jakie koncepcje teoretyczne można przy tym
    > wyprodukować, sam Sąd Najwyższy takowych nie potrafi.

    Też myślę, że o tego patrona tu chodzi. On pewnie znał sprawę gorzej od
    sędziny/sędzi.
    Nie ma lekarstwa na jego bezkarność ?

    Sorry O. Falkenstein, że Ci to na priv przez pomyłkę wysłałem.