  • 1. Data: 2010-03-17 17:48:24
    Temat: Co moze prokuratura i ochrona dobr swiadka.
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    2 pytania.
    1. Czy prokuratura moze zwrocic sie skutecznie do TPSA o ujawnie nr tel i
    wlasciciela, na podstawie IP? Czy moze to tylko zrobic sad?

    2. czy po umorzeniu sledztwa, zglaszajacy doniesienie do prokuratury moze
    opublikowac w Internecie tresc postanowienia o umorzeniu, zawierajacego dane
    personalne swiadka? Zaznaczam: z braku dowodow sledztwo zostalo umorzone. Czy w
    ten sposob dobra osobiste swiadka nie zostaly naruszone?

    adam

  • 2. Data: 2010-03-18 00:23:55
    Temat: Re: Co moze prokuratura i ochrona dobr swiadka.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >2 pytania.
    > 1. Czy prokuratura moze zwrocic sie skutecznie do TPSA o ujawnie nr tel i
    > wlasciciela, na podstawie IP? Czy moze to tylko zrobic sad?

    Nie, prokuratura na etapie postępowania karnego albo sama Policja w oparciu
    o przepisy Ustawy o Policji przed wszczęciem postępwowania - art. 20 Ustawy

> [...]
    > Czy w
    > ten sposob dobra osobiste swiadka nie zostaly naruszone?

    Moim zdaniem umieszczania danych osobowych świadka w takim postanowieniu,
    bądź co bądź rozsyłanym do kilku osób niejednokrotnie jest błedem.
    Wystarczyłoby imię i nazwisko, które z jednej strony w ramach postępowania
    wystarczająco identyfikuje osobę, a nie pozwala na jej identyfikację tej
    osoby przez osoby postronne.

  • 3. Data: 2010-03-18 23:02:35
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 2. czy po umorzeniu sledztwa, zglaszajacy doniesienie do prokuratury moze
    > opublikowac w Internecie tresc postanowienia o umorzeniu,

    Jeżeli nie było zażalenia do sądu - to nie. Art. 241 par. 1 kk.

  • 4. Data: 2010-03-25 19:06:31
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Jeżeli nie było zażalenia do sądu - to nie. Art. 241 par. 1 kk.

    OK, dzieki. A co z ochrona dobr osobistych? Imie i nazwisko swiadka znalazlo sie
    publicznie na stronei internetowej osoby trzeciej. Procz tego w tym
    posatnowieniu znalazlo sie nazwisko osoby, ktora zglaszajacy uwazal za
    podejrzana, a prikuratura nie dopatrzyla sie przestepstwa. Nie mniej nazwisko
    tej osoby jest opublikowane, a ludzie postronni wskazuja ja teraz palcem, mimo
    ze jest niewinna. Co z dobrami osobistymi tej osoby?
    adam