  • Data: 2003-01-09 00:10:01
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciej Makula" wrote:
    > Nie wiem czemu wszyscy wychodza z zalozenia, ze ta oplata _musi_ byc
    > nalozona.
    > To tak kwestia wstepu.

    Rozumiem, że nie musi. Jednak pasażer w opisanym przez mnie przypadku (brak
    biletu i dokumentów) powinien się z nią liczyć.

    > A teraz rzeczowo: powodem zmiany/zatrzymania nie jest kontroler. Powodem
    > jest potrzeba ustalenia tozsamosci pasazera w celu nalozenia na niego
    platy
    > dodatkowej za przejazd bez biletu.

    Ale ta potrzeba leży w interesie kontrolera/przewoźnika, a nie pasażera.

    > Winny w tym momencie jest pasazer, ktory
    > nie chce (nie moze) okazac dokumentu (pomijam kwestie mozliwosci
    uiszczenia
    > oplaty gotowkowej).

    A co w przypadku "wylegitymowania ustnego"?

    > Oplaty tej nie wezma od ciebie jak np. zaslabniesz w wozie i pjedzie on do
    > szpital - wtedy jest to "uzasadniona przyczyna". Zjazd na policje nia na
    > pewno nie jest.

    Skąd moge być pewien, że to już będzie uzasadniona przyczyna? Że nie dostanę
    do domu rachunku za spowodowanie zmiany trasy środka transportu? A co w
    przypadku, jeżeli konieczność dojazdu do komisariatu będzie spowodowana
    działalnością kieszonkowca, który w tramwaju skradł pasażerowi dokumenty
    oraz ważny bilet? Czy przy udowodnieniu powyższego mamy już do czynienia z
    "uzasadnioną przyczyną" czy to nadal jest wina pasażera?

    spider