    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jest dokumentem w rozumieniu art. 270 kk?
    Date: Tue, 3 May 2005 21:07:30 +0200

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:2wzn4dammw7e.1efsd79am6wuz.dlg@40tude.net...

    > Dałoby się to zdanie czymś poprzeć? Ja się z tym zgadzam, ale...

    Dokumentem jest każdy przedmiot lub inny zapisany nośnik informacji, z
    którym jest związane określone prawo, albo który ze względu na zawartą w
    nim treść stanowi dowód prawa, stosunku prawnego lub okoliczności
    mającej znaczenie prawne. (art. 115§14 kk) Fakt, że w danej klasie
    odbyły się wymagane prawem oświatowym zajęcia, kto te zajęcia
    przeprowadził i którzy uczniowie w nich uczestniczyli, jak również czy
    zaliczyli niezbędną prawem wiedzę (ceny) moim zdaniem bez najmniejsze
    wątpliwości ma znaczenie prawne. Ma znaczenie, bowiem stanowi podstawę
    do wydania poszczególnym uczniom świadectw szkolnych. A przecież te
    świadectwa są ważnym dokumentem.

    Fakt, że wspomniane okoliczności mają znaczenie prawne wynika z prawa
    oświatowego, które przecież narzuca określone rygory prowadzenia zajęć
    oraz dokumentowania tego faktu na szkoły. Nie widzę tutaj nawet
    możliwości podnoszenia odmiennego stanowiska.