  • Data: 2005-04-22 20:19:04
    Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    kicur napisał(a):
    > Niestety tak.
    > Art. 8 ze szczególnym uwzględnieniem pkt. 3 i 4.

    to czytamy ust 3"
    "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie _określone w
    ust. 1_, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione."
    Żądanie określone w ust.1 to żądanie wymiany albo naprawy.
    Nie ma w ustawie przepisu, który stwierdzałby, że brak reakcji na
    odstąpienie od umowy (żądanie zwrotu pieniędzy) w ciągu 14 dni oznacza
    pozytywną odpowiedź. Zresztą byłoby to bez sensu - odstąpienie od umowy
    następuje w chwili złożenia oświadczenia przez uprawnionego jeśli
    obiektywnie istnieją przesłanki do jego złożenia. Stanowisko drugiej
    strony nie ma znaczenia, umowa przestaje obowiązywać z chwilą złożenia
    oświadczenia.

    > Już?... - przekonał się?;)

    jw.
    próbuj dalej

    > Bo to oczywiście, że już 2 razy zwrócono mi gotówkę pewnie nie ma znaczenia:
    > tutaj są (niektórzy) takie trolle, że usłyszeć można "że to nie ma nic do
    > rzeczy" ://

    nie ma

    KG