    From: Andrzej Garapich <u...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Clo/akcyza na samochod; mienie przesiedlenia
    Date: Tue, 15 Jan 2002 22:52:03 +0100

    On Mon, 14 Jan 2002 09:10:50 -0000, "Adam Kleczkowski"
    <a...@c...cam.ac.uk> wrote:

    >Mam pytanie dotyczace ostatnich zmian w przepisach celnych.
    >
    >W skrocie sytuacja jest nastepujaca: mieszkam od kilku lat w Anglii (stad
    [...]

    >1. jesli chce go zglosic do mienia przesiedlenia, musze go miec przez pol
    >roku, a wiec musze go kupic poza Anglia, zarejestrowac w Anglii, przerobic
    >swiatla, zaplacic tu podatki, itd itp. Dawniej daloby mi to jednak duzy zysk
    >na zwolnieniu z cla w Polsce, wiec warto bylo sie wysilic.
    Poszukaj w angielskich gazetkach z samochodami rubryki "Right drive",
    czy jakos tak. Sam mieszkalem w Anglii jakis czas, no i matka sobie
    stamtad sprowadzala autko (nawet dwa...) na mienie. No wiec poszukaj
    takiego auta, one sa duzo tansze niz na kontynencie - bo wiadomo ze w
    GB to dziwolag. Choc oczywiscie, wybor mniejszy. Jak juz bedziesz je
    mial, to no problem, pamietaj ze przy wyjezdzie dokladnie przetrzepia
    Ci papiery, musisz miec wszystko na tip-top (MOT, ubezpieczenie itp.)

    >2. na tyle na ile slyszalem o nowych przepisach, samochody sa teraz
    >zwolnione z cla. Moze wiec nie oplaca mi sie kupowac samochodu teraz, ale
    >poczekac na przyjazd do Polski i wtedy kupic albo w Polsce, albo po drodze w
    >Niemczech. Czy bede musial wtedy zaplacic cos jeszcze (akcyze?).
    Teraz jest lepiej niz miesiac temu, ale nic nie przebije mienia
    przesiedlenczego - poza clem jestes zwolniony z akcyzy i VAT-u.
    A VAT byc moze mozesz odzyskac w GB...

    >3. Czy mienie przesiedlenia cos mi jeszcze daje w zakresie samochodowym
    >(rozumiem, ze daje przy innych rzeczach, jak komputer, meble, itd itp)
    To sie kompletnie nie oplaca - tylko samochod, motocykl, ewentualnie
    lodz motorowa lub zaglowa. Jesli nie sprowadzasz tych rzeczy, to daj
    ogloszenie na grupe, moze ktos bedzie chcial sobie sprowadzic lodz
    lub motor i podzieli sie kosztami. Pamietaj, ze mienie przesiedlencze
    to jednak dosc spory wydatek - spytaj sie w ambasadzie, ale za sam
    papierek dosc slono sie placi...
    Potem odprawa - tez niebagatelne koszty. Przy bardzo tanich
    samochodach juz warto sie zastanowic, czy to sie oplaca. No ale
    rozumiem, ze celujesz w okolicach Rolce-Roysa czy Jaguara :-)