  • 1. Data: 2003-05-20 05:17:07
    Temat: Ciąża-a ksero w pracy! WIELKA prośba o pomoc
    Od: g...@o...pl

    Jak to jest z ciaza a praca w biurze??? Pomozcie

    Witajcie
    jak ma sie sprawa z kserokopiarka i ciążą?
    Są dwa łączone pokoje, w jednym się pracuje, w drugim kseruje. Pokój jest non
    stop wietrzony.
    Koleżanka uważa, że trzeba ksero wyrzucić, bo zagraża ciąży. Nadmieniam, że nie
    kseruje się non stop 8 godzin, tylko jakąś 1 godzinę dziennie. Poza tym
    kserokopiarka jest nowego typu.

    Kolezanka caly czas mowi, ze ksero zagraza jej ciazy i trzeba je usunac z
    biura... Jak to jest? Na szkoleniu mowili, ze ozon nie jest szkodliwy -
    wydziela sie go niewielka ilosc.
    Prosze o jakies dokladniejsze info dotyczace komputera i ksero, bo nie mam juz
    nerwow odpowiadac na jej bezsensowne wywody

    Pozdrawiam
    glisda

  • 2. Data: 2003-05-20 07:46:00
    Temat: Re: Ciąża-a ksero w pracy! WIELKA prośba o pomoc
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia 20 May 2003 07:17:07 +0200, g...@o...pl napisał/napisała:
    > Prosze o jakies dokladniejsze info dotyczace komputera i ksero, bo nie mam juz
    > nerwow odpowiadac na jej bezsensowne wywody

    to usun kolezanke, mysle,ze wszyscy na tym skorzystacie :>

    --
    * najbliższy seks po 30. sierpnia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2003-05-20 11:04:01
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    W takim razie powołaj się na podstawę prawną, jeżeli inne argumenty nie
    skutkują.
    Rozporządzenie zawierające wykaz prac wzbronionych kobietom (w tym kobietom
    w ciąży) wymienia różne rzeczy włącznie z kuchenkami mikrofalowymi (tzn. nie
    mówi wprost o kuchenkach :-)), natomiast niczego z tego wykazu nie da się
    podciągnąć pod zakaz używania kserokopiarek.
    Prywatnie też nie sądzę, aby kserokopiarka mogła zagrażać ciąży bardziej niż
    oglądanie wieczorem telewizji.
    pozdrawiam
    ewcia

  • 4. Data: 2003-05-20 11:50:16
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > mówi wprost o kuchenkach :-)), natomiast niczego z tego wykazu nie da się
    > podciągnąć pod zakaz używania kserokopiarek.

    Dziękuję, a czy nie nadużyję zaufania, jeśli poproszę o nr w/wym
    rozporządzenia? To dosyć ważna i pilna sprawa. Z góry dziękuję

    glisda

  • 5. Data: 2003-05-20 12:22:39
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    > Dziękuję, a czy nie nadużyję zaufania, jeśli poproszę o nr w/wym
    > rozporządzenia? To dosyć ważna i pilna sprawa. Z góry dziękuję

    Proszę uprzejmie: Rozporządzenie Rady Ministrów z 10 września 1996r. w
    sprawie wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia
    kobiet (Dz. U. Nr. 114, poz. 545 ze zm.) do dostania np. na www.sejm.gov.pl
    pozdrawiam:-)
    ewcia

  • 6. Data: 2003-05-20 15:16:16
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości:
    > Jak to jest z ciaza a praca w biurze??? Pomozcie
    >
    > Witajcie
    > jak ma sie sprawa z kserokopiarka i ciążą?
    [...]
> [...]
    > kserokopiarka jest nowego typu.
    [...]
    >Na szkoleniu mowili, ze ozon nie jest szkodliwy -

    Aby być spokojnym upewnij się że kserokopiarka ma sprawne filtry ozonu
    (jeśli takie posiada) bo są kserokopiarki z elektrodami kontaktowymi które
    ozonu nie emitują i takowych filtrów nie posiadają. Wystarczy 1 telefon do
    serwisu by wyjaśnić jak to z tymi filtrami jest w twoim przypadku (podaj typ
    kopiarki i przebieg - to wystarczy).

    Pozdrawiam
    Serwiz

  • 7. Data: 2003-06-01 19:16:49
    Temat: Odp: Ciąża-a ksero w pracy! WIELKA prośba o pomoc
    Od: "ITA" <d...@w...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    że nie
    > kseruje się non stop 8 godzin, tylko jakąś 1 godzinę dziennie. Poza tym

    Kolezaka ma racje. Kserokopiarka wytwarza promieniowanie jonizujace i jest
    wymieniona w ustawie jako zagrazajaca ciazy. ( urzadzenia wytwarzajace to
    promieniowanie)

    ITA

  • 8. Data: 2003-06-01 20:55:07
    Od: "Yennifer" <y...@a...p>

    Użytkownik "ITA" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wymieniona w ustawie jako zagrazajaca ciazy. ( urzadzenia wytwarzajace to

    a konkretnie w jakiej ustawie?

    --
    pozdr.
    Yenn

  • 9. Data: 2003-06-02 04:48:46
    Od: "ITA" <d...@w...pl>

    Użytkownik Yennifer <y...@a...p> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bbdp6g$bph$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "ITA" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a konkretnie w jakiej ustawie?

    (Dz. U. Nr. 114, poz. 545 ze zm.)
    mówi o urzadzeniach wytwarzajacych promieniowanie jonizujace

    ITA

  • 10. Data: 2003-06-02 09:24:45
    Od: "Yennifer" <y...@a...p>

    > jest

    > (Dz. U. Nr. 114, poz. 545 ze zm.)
    > mówi o urzadzeniach wytwarzajacych promieniowanie jonizujace
    >
    > ITA

    Jeszcze zacytuj gdzie to rozporzadzenie mowi o _URZADZENIACH_
    wytwarzajacych promieniowanie jonizujace.

    A potem jeszcze podaj szczegoly - wytwarzania promieniowania jonizujacego
    przez kserokopiarki.

    A do tego czasu wstrzymaj sie z radami - nie do konca slusznymi.

    pozdr. Yenn